Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Brand Strategies in Agribusiness
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono wybrane teoretyczne zagadnienia dotyczące różnych typów strategii marek w przedsiębiorstwach, a następnie przedstawiono praktyczne przykłady zastosowania tego elementu zarządzania marketingowego w podmiotach działających w branży agrobiznesu. Przedstawione strategie marek zostały podzielone na trzy grupy (podział ze względu na właścicieli marek, produkty lub ich grupy oraz pozycjonowanie produktów). Na podstawie przeprowadzonych rozważań można stwierdzić, że w sektorze agrobiznesu występuje duŜe zróżnicowanie i bogactwo wykorzystywanych strategii marek, na co wpływ ma m.in. specyfika branży oraz głęboka segmentacja odbiorców końcowych.(oryginalny abstrakt)
The paper presents some theoretical issues concerning the different types of brand strategies for companies and then there are presented examples of practical application of this element of marketing management in enterprises operating in the agribusiness sector. The brand strategies have been divided into three groups (division according to the owners of brands, products or groups of products and positioning of products). On the basis of considerations it can be stated that in the agribusiness sector, there is used a great diversity and richness of brand strategies. This is influenced, among others, of branch specification and deep end-user segmentation.(abstract original )
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
339--350
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Bibliografia
- S. Stachak, Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Wyd. KsiąŜka i Wiedza, Warszawa 1997, s. 141-156.
- K.M. von Clausewitz, L.A. Leonard, A short guide to Clausewitz on war, R.A. Putnam, New York 1967, s. 41.
- M. Prymon, Marketingowe strategie wartości na rynkach globalnych, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2010, s. 11-12.
- I. Kienzler, Leksykon marketingu, C.H. Beck, Warszawa 2008, s. 210.
- T. Staudt, D. Bowersox, D. Taylor, A managerial introduction to marketing, Prentice Hall, New Jersey 1979, s. 67.
- J. Guiltinen, W. Schoell, Marketing, Allyn & Bacon, Nedham Heights 1992.
- Ph. Kotler, Marketing management: analysis, planning and control, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1988, s. 71.
- M. Prymon, Marketingowe strategie wartości..., s. 20.
- U. Kłosiewicz-Górecka, Strategie przedsiębiorstw handlowych w okresie chwiejnego ożywienia gospodarczego, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe nr 661, Ekonomiczne Problemy Usług nr 73, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 561.
- W.H. Cunningham, I.C.M. Cunningham, C.M. Swift, Marketing - a managerial approach, South-Western Publishing Co 1987, s. 331.
- L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing - punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001, s. 337.
- S. Pike, Destination brand positioning of a competitive set of near-home destinations, "Tourism Management" 2009, No. 30, s. 857.
- Zarządzanie silną marką, red. M. Witek-Hajduk, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011, s. 350.
- P. Bryła, Wybrane czynniki sukcesu strategii marketingowych francuskich producentów wina,w: Marketing przyszłości..., s. 266.
- A. Jakubanecs, M. Supphellen, Brand positioning strategiesin Russia: regional differences in the importance of corporate endorsement and symbolic brand attributes, "Journal of East-West Business" 2010, No. 4, s. 288; S.J. Kowalczyk, M.J. Pawlish, Corporate branding through external perception of organizational culture, "Corporate Reputation Review" 2002, No. 2/3, s. 159.
- D. Babińska, Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu rynków wschodzących, w: Marketing przyszłości..., s. 543.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264153