PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 88 Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 2 | 203--212
Tytuł artykułu

Wykorzystanie platform e-learningowych w strategii edukacyjnej uczelni niepublicznej jako szansa na budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku edukacyjnym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-Learning In Marketing Strategy Of Non-Public University As Competitive Advantage On Education Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój nowoczesnych technologii komunikacji powoduje ich przenikanie do każdej dziedziny życia społeczno-gospodarczego, w tym również na rynek usług edukacyjnych. Rozpowszechnienie wśród młodego pokolenia, jak również osób starszych Internetu oraz komunikatorów wirtualnych wymusza dostosowanie metod i ścieżek nauczania do potrzeb potencjalnych odbiorców. Tym samym rola marketingowego wykorzystania e-learningu na uczelniach wyższych w obecnej sytuacji rynkowej, to jest pogłębiającego się niżu demograficznego, ogólnogospodarczego kryzysu i ostrej walki konkurencyjnej, nabiera szczególnego znaczenia. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod kształcenia na odległość, czy to w formie uzupełniającej, czy też kompleksowej, zwiększa szanse na utrzymanie stabilnej pozycji rynkowej oraz osiągnięcie sukcesu rynkowego w przypadku każdej uczelni, bez względu na to, czy działa ona w sektorze publicznym, czy niepublicznym. W tym drugim przypadku wykorzystanie e-learningu może oznaczać jedną z dróg do zapewnienia status quo między jakością kształcenia, liczbą rekrutowanych studentów i pozycją rynkową uczelni.(fragment tekstu)
EN
E-learning as a modern possibility for increasing the interests of students in specific fields is very important tool within contemporary educational market. High level of competition, globalisation, development of new technologies and sociological changes cause a lot of difficulties on contemporary market, especially in services like education. The article describes the advantages and threats that can occur during the process of implementation e-learning platform at private university. Due to the target market (young generation of students) the role of e-learning and IT is increasing. Younger people like the usage of new technologies in everyday life and moreover in their education. That is the main reason why e-learning is going to influence education market very much. The authors present their own experience and issues with e-learning both from technical and study programmes point of view. To show the influence of e-learning on students additional research in the future should be conducted.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
Bibliografia
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Kotler P., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Krzyżanowska M., Perspektywy rozwoju orientacji rynkowej w polskich szkołach wyższych, "Marketing i Rynek" 2004, nr 9.
  • Materiały wewnętrzne GWSH z wdrożenia projektu E-learning - platforma.
  • DzU nr 164, poz. 1365 z późn. zm. z dnia 27 lipca 2005.
  • DzU nr 246, poz. 1470 z dnia 2 listopada 2011.
  • www.gwsh.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264249

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.