PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 96 Usługi w Polsce 2012: usługi publiczne - usługi komercyjne | 573--584
Tytuł artykułu

"Odświeżanie" marki Estee Lauder i jego wpływ na poprawę wizerunku wśród konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Refreshing Brand "Estee Lauder" and it's Impact on Improving Image Among Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cykl życia produktu to koncepcja związana z "odświeżeniem" marki. Marka, aby trwać na rynku, musi się zmieniać. Musi podążać za potrzebami nabywców, a nawet je wyprzedzać. Mówi się wówczas, że jest ponadczasowa. W literaturze marketingowej "marka" opisywana jest w trzech głównych znaczeniach. Po pierwsze, to produkt, czyli indywidualna pozycja marketingowa, linia produktu, rodzina produktów, a nawet cały oferowany przez firmę asortyment. Po drugie, kojarzyć ją można z konkretnym znakiem towarowym, czyli logo. Wreszcie po trzecie, można ją utożsamiać ze skrótem myślowym, oznaczającym szeroko pojęty wizerunek produktu czy zestawu produktów i wówczas nabiera charakteru wartościującego. Marketing łączy ze sobą trzy wymienione znaczenia i generuje w ten sposób następującą definicję marki: "produkt, który zapewnia korzyści funkcjonalne plus wartości dodane, które pewni konsumenci cenią w wystarczającym stopniu, aby dokonać zakupu". To pojęcie, znak, symbol, rysunek lub kombinacja tych elementów stworzona lub opraco-wana w celu oznaczenia produktu (lub usługi) oraz jego odróżnienia od oferty konkurentów(fragment tekstu)
EN
The subject of this project concerns research based on a brand's image "refreshing" process influence on the life cycle of a product. "Estée Lauder" brand served as an example of a company producing body care and makeup cosmetics for women. Through all years, the company had introduced many processes refreshing the image what resulted in over sixty years of brand's market existence. The main objective has been fulfilled basing on more detailed targets. A research hypothesis of the project indicates that the majority of customers knows "Estée Lauder" products. Customers' opinion survey has been performed as a direct interview supported by a questionnaire paper(original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Brand   Consumer  
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
autor
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • J. Altkorn, Strategia marki, PWE, Warszawa 1999, s. 11.
  • H. Mruk, I. Rutkowski, Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999, s. 61.
  • www.egospodarka.pl/52963,Rebranding,2,20,2.html, 16.06.2011.
  • J.W. Wiktor, Tożsamość i wizerunek - wyznaczniki roli przedsiębiorstwa w procesie komunikacji marketingowej, w: Marketing u progu XXI wieku, AE w Krakowie, Kraków 2001, s. 34.
  • www.egospodarka.pl/52963,Rebranding,2,20,2.html, 16.06.2011.
  • www.monitor-ekonomiczny.pl, 6.12.2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264291

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.