PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 463--474
Tytuł artykułu

Podejście strukturalne w badaniach usług na rynku telefonii mobilnej - modele APIM

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Structural Approach in the Investigation of Services on the Mobile Phone Market - APIM Models
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Modele APIM (ang. Actor-Partner Interdependence Model) naleŜą do rodziny analiz interakcyjnych, które umożliwiają identyfikację ponadjednostkowych własności relacji będących wynikiem modelowania współzaleŜnych wskaźników strukturalnych, takich jak efekty aktora,efekty partnera oraz efekty interakcyjne. Celem artykułu jest zaprezentowanie modelowania APIM rynku telefonii mobilnej jako postulat o konieczności rozszerzenia klasycznych podejść w badaniach marketingowych w ewoluującym otoczeniu przedsiębiorstw i organizacji.(oryginalny abstrakt)
EN
APIM (Actor-Partner Interdependence Model) models belong to the group of psychological interactive analyses that enable the identification of the emergent properties of relations that result from the modeling of interdependent structural indicators such as actor's , partner's and interaction effects. The purpose of the paper is to present the APIM modeling of the mobile phone market as a necessity to extend the classic approach to market research in the evolving environment of companies and organizations.(abstract original )
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • D.A. Kenny, D.A. Kashy, W.L. Cook, Dyadic data data analysis, The Guilford Press, 2006.
  • M. Kowalska-Musiał, Modele APIM w kształtowaniu relacji usługowej, w: Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, red. I. Rudawska, M. Soboń, Difin, Warszawa 2009, s. 157-163; A. Sagan, M. Kowalska-Musiał, Dyadic Interaction in Services Encounter: Bayesian SEM Approach, w: Data Analysis, Data Handling and Business Intelligence, red. A. Fink, B. Lausen, W. Seidel, A. Ultsch, Springer, Berlin-Heidelberg 2010, s. 573-582.
  • A. Wong, The role of emotional satisfaction in service encounters, "Managing Service Quality" 2004, nr 14, s. 365-376.
  • A. Sagan, M. Kowalska-Musiał, Analiza struktury interakcji w kontakcie spotkaniowym - bayesowskie podejście w modelowaniu strukturalnym, w: Nowe trendy w marketingu dla menedŜerów, red. B. Czerwiński, Gdańsk 2008, s. 197-207.
  • D.A. Kenny, D.A. Kashy, W.L. Cook, Dyadic data..., s. 147-149.
  • W.L. Cook, D.A. Kenny, The actor-partner interdependence model: a model of bidirectional effects in development studies, "International Journal of Behavioral Development" 2005, No. 29 (2), s. 1001-1094.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264531

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.