PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 83 Popyt turystyczny: uwarunkowania | 365--378
Tytuł artykułu

Kultura obsługi jako czynnik konkurencyjności zakładów hotelarskich na współczesnym rynku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Culture of the Service as a Factor of the Competitiveness of Hotel Companies in Today's Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule podjęto próbę ukazania, że w obliczu dynamicznie zmieniających i ewoluujących potrzeb ludzkich, w dobie niebywałej konkurencji rynkowej i szerokiej implementacji nowoczesnych technologii w branży hotelarskiej bezpośredni kontakt usługowy pozostaje kluczowym obszarem walki o klienta. Wynika to z faktu, że ocena jakości kształtowana jest głównie w sferze emocjonalnej odbiorcy, a jej przewodnią determinantą pozostaje szeroko pojęta kultura obsługi gościa hotelowego. W niniejszym opracowaniu odniesiono się do źródeł wtórnych, dokonując krytycznej analizy literatury przedmiotu.(fragment tekstu)
EN
In the face of intense diversification of human needs, direct contact service seems to be an important area of creating competitive advantage of hotel companies, because quality assessment is shaped primarily in sphere of customer emotions, and its leading determinant appears to be widely understood the culture of service. This article aims to show the role and importance of the culture of service as a key determinant of the competitiveness of hotel companies on the market today. In the realities of enterprises, lots of companies increasingly recognize the importance of good manners and politeness in their business activity. The costs of bad behavior seem to be particularly high. Many problems can be avoided by applying the basic principles of etiquette, good manners, that build and strengthen positive relationships both within the organization and with its external customers. Therefore, to enhance the competitiveness, hospitality managers should continually invest in improving level of service, paying significant attention to the suitability of employees and their personality traits that largely determine broadly defined the culture of service, focusing on key competencies in this area. This action will create a unique system of the genuine concern of the customer, whose goal will be the final customer satisfaction and his appreciation, and the result will be to develop of some unique features that distinguish hotel from the competition. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171265087

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.