PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 23 | 399--410
Tytuł artykułu

Reklama zewnętrzna w komunikacji marketingowej miast i regionów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Outdoor Advertising in Cities' and Regions Marketing Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Coraz częściej samorządy sięgają w swoich działaniach komunikacyjnych po reklamę zewnętrzną. Zauważono bowiem, że choć ogólnie konsument ma niezbyt pozytywny stosunek do reklam, to w przypadku reklamy zewnętrznej jego akceptacja jest większa. Taka forma ma wiele zalet, m.in. oddziałuje na wiele zmysłów człowieka, nie można jej wyłączyć (działa 24/7), jest masowa. Aby skuteczniej wykorzystać tę reklamę w komunikacji marketingowej miast i regionów, należy prawidłowo ją zaplanować. W artykule na przykładach przedstawiono cechy tej reklamy oraz wskazano na różne jej rodzaje, w zależności od celów oraz adresatów działań.(abstrakt oryginalny)
EN
Increasingly, local governments use in their communication activities outdoor advertising. It has been noted that, although the consumer's attitude toward advertising is generally not very positive, the acceptance of outdoor advertising is higher. This form has many advantages, including impact on many human senses, it cannot be turned off (running 24/7), it is massive. To effectively exploit this advertising in marketing communications it has to be properly planned. In this paper, on some examples, there are presented the characteristics of this advertisement and there are indicated its various forms, depending on the objectives and recipients.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • A. Smalec, Komunikacja marketingowa w usługach, w: Marketing usług - wybrane aspekty, red. J. Perenc, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005, rozdział 9.
  • Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing, Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 863.
  • R. White, Reklama, czyli co to jest i jak się ją robi, Business Press, Warszawa 1993, s. 24.
  • K. Grzybczyk, Prawo reklamy, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008, s. 15-21; D. Doliński, B. Błoch, Ukryte sceny zachowania. Rozmowy o wywieraniu wpływu i reklamie, Wyd. Znak, Kraków 2006, s. 103-10; K. Stawowska, K. Szafrańska-Blank, D. Walerjan, Reprezentacja, reklama i promocja, zagadnienia podatkowe, Difin, Warszawa 2003, s. 26.
  • J.T. Russell. W. Lane, Reklama według Ottona Klepnera, Felberg SJA, Warszawa 2000, s. 30.
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000, s. 517.
  • J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 174-175.
  • J. Kall, Reklama, PWE, Warszawa 1995, s. 126.
  • D. Bernstein, Billboard! Reklama otwartej przestrzeni, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 190.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171265177

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.