PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 23 | 411--421
Tytuł artykułu

Formy i zakres działań promocyjnych gmin wiejskich województwa lubelskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Forms and Range of Promotional Activities Conducted by Local Authorities in Rural Communes from Lublin Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działania promocyjne podejmowane przez gminy stanowią ważny element komunikacji marketingowej pomiędzy przedstawicielami władzy odpowiedzialnymi za rozwój jednostki a różnymi grupami społecznymi, organizacjami. Zaprezentowane w artykule wyniki badań wskazują, jakie działania i narzędzia promocyjne są wykorzystywane w działalności promocyjnej przez gminy wiejskie z województwa lubelskiego oraz jakie na te zadania przeznaczają środki. Zbadano także umiejscowienie kompetencji dotyczących promocji w strukturze organizacyjnej urzędów gmin i zakres prowadzonej współpracy w tym obszarze z innymi podmiotami. Z dokonanej analizy moŜna wnioskować, że wśród zarządzających jednostkami rośnie świadomość wagi, jaką odgrywa promocja w osiąganiu załoŜonych celów.(abstrakt oryginalny)
EN
Promotional activities undertaken by communes constitute a significant element of marketing communication between the representatives of the government responsible for the development of the unit and various social groups and organisations. The research results presented in the article show what promotional activities and tools are used in their promotional work by rural communes from Lublin region and what resources are allocated for this purpose. Additionally, the location of competences concerning promotion in the organisational structure of communal offices and the range of the cooperation in this field with other units were examined. It may be concluded from the analysis that the people responsible for managing the units are becoming more and more aware of the significance of promotion for the achievement of the assumed aims.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
Bibliografia
  • A. Miszczuk, M. Miszczuk, K. śuk, Gospodarka samorządu terytorialnego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 31, 81.
  • A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007, s. 22.
  • A. Smalec, P. Wachowicz, Społeczność lokalna jako ambasador marki na przykładzie Szczecina, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo i komunikacja w regionie, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe nr 596, Ekonomiczne Problemy Usług nr 56, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 208.
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowani, C.H. Beck, Warszawa 2004, s. 44-66.
  • T. Markowski, Zarządzanie rozwojem miast, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 224.
  • M. Czornik, Promocja miasta, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 1998, s. 64-67.
  • J. Słodczyk, Rozwój miast i zarządzanie gospodarką miejską, Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2004, s. 506.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171265207

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.