PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 86 Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego | 329--340
Tytuł artykułu

Witryna internetowa gospodarstwa agroturystycznego jako narzędzie prezentujące jego ofertę usługową

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Agro-Touristic Farm Website as the Tool Presenting the Offer of Tourist Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Agroturystyka jest definiowana jako forma wypoczynku realizowanego na terenach wiejskich o charakterze rolniczym, oparta na bazie noclegowej i aktywnościach rekreacyjnych związanych z gospodarstwem rolnym lub równo-ważnym i jego otoczeniem (przyrodniczym, produkcyjnym i usługowym). Zgodnie z danymi statystycznymi GUS liczba gospodarstw agroturystycznych w Polsce w 2010 roku wynosiła 7692 obiekty, które dysponowały 82,7 tysiącami miejsc noclegowych. Przeciętna kwatera agroturystyczna oferowała możliwość noclegu 11 osobom. Wśród gospodarstw agroturystycznych przeważały obiekty przyjmujące gości przez cały rok - było ich prawie 80%. Blisko połowa funkcjonujących gospodarstw agroturystycznych była zlokalizowana w czterech województwach: małopolskim (1291 obiektów), podkarpackim (1006), warmińsko-mazurskim (718) oraz dolnośląskim (613).(fragment tekstu)
EN
Agro-touristic farm website was characterized in this work as the tool presenting the information. The definitions of agro-tourism were presented. Internet introduction of offered accommodation, catering and additional services were put on own website. It was affirmed that analyzed objects were not using all possibilities of Internet, as the source of information. It was concluded that the extension of the graphic introduction of objects, the full introduction of the touristic attractions of the closest neighborhood and putting the price-lists of testified accommodation and gastronomy services is necessary. According to the author in the future the extension of the testifying agro- touristic objects services website should contain all necessary information not only to the tourist, but they also should made possible the electronic reservation and other of services(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • B. Kożuchowska, Podstawowe pojęcia, cechy, składniki agroturystyki oraz formy samoorganizacji usługodawców,
  • Agroturystyka, red. U. Świetlikowska, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa, 2000, s. 22-26
  • Turystyka w Polsce w 2010 r., GUS, Warszawa, 2011, s. 46.
  • Ekonomika turystyki, red., A. Panasiuk, PWN, Warszawa, 2008, s. 88-93
  • W. Kurek, Turystyka, PWN, Warszawa, 2007, s. 330-332
  • B. Mikuta, B. Sawicka, M. Świątkowska, Usługi hotelarsko-turystyczne, Wyd. Format AB, Warszawa, 2007, s. 167.
  • A. Niedziółka, Innowacyjne usługi rekreacyjne jako determinanta rozwoju agroturystyki w województwie małopolskim, Prace Naukowe nr 45: Innowacje i innowacyjność w sektorze Agrobiznesu, SGGW, Warszawa 2008, s. 231-241
  • A. Balińska, Kierunki rozwoju agroturystyki w Polsce i w wybranych krajach europejskich,
  • Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju agroturystyki, red. K. Gutkowska, Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Warszawie, Warszawa 2007, s. 34-43
  • M. Jalinik, Typologia gospodarstw oraz rozwój usług agroturystycznych, "Roczniki Naukowe SERIA" 2007, tom IX, z. 2, s. 109-116
  • M. Sznajder, L. Przezbiórska, Agroturystyka, PWE, Warszawa 2006
  • B. Mikuta, B. Sawicka, M. Świątkowska, Usługi hotelarsko-turystyczne, Wyd. Format AB, Warszawa 2007, s. 167
  • J. Berndt-Kostyrzewska, Programy funkcjonalne domów wiejskich dla potrzeb działalności agroturystycznej,
  • Agroturystyka, red. U. Świetlikowska, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa 2000, s. 168-217
  • I. Batyk, Oferta gastronomiczna w gospodarstwach agroturystycznych Warmii i Mazur,
  • Gastronomia w ofercie turystycznej regionu, red. Z.J. Dolatowski, D. Kołożyn-Krajewska, WSHiT, Częstochowa 2010, s. 120-138
  • CBOS, w: www.cbos.pl, sierpień 2011.
  • Raport. Produkty i usługi turystyczne w Internecie (1, 2, 3). Google Polska,
  • www.travelmarketing.pl, 2008.
  • K. Stepaniuk, Wybrane koncepcje związane z projektowaniem, wdrożeniem i rozwojem działalności e-agroturystycznej na przykładzie województwa podlaskiego, "Oeconomia" 2010, nr 9 (4), s. 509-518
  • Z. Zontek, E. Lipianin-Zontek, E-commerce na rynku usług turystycznych w opinii konsumentów,
  • Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą Seria: Studia i materiały 2011, nr 51, s. 42-53.
  • M. Dragan, Funkcjonalność, grafika, technologia, "Hotelarz" 2010, nr 3, s. 36-38.
  • A. Banach, J. Dąbkowski, Żeby gość nas polecał, "Hotelarz" 2010, nr 11, s. 36-40.
  • Złoty trójkąt Google, www.seokrakow.pl/zloty-trojkat-google.html, 1.1.2006
  • U. Świetlikowska, Znaczenie i specyfika produkcji żywności w gospodarstwach agroturystycznych oraz podstawy określania jej wielkości i struktury,
  • Agroturystyka, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, red. U. Świetlikowska, Warszawa 2000, s. 242-255
  • Geneza powstania agroturystyki w Polsce, www.ecoportal.com, 1.1.2010.
  • J. Wojciechowska, Agroturystyka - signum polskiej turystyki, "Oeconomia" 2010, nr 9 (4), s. 597-606.
  • J. Kosmaczewska, Witryna internetowa jako narzędzie kreowania konkurencyjności w agroturystyce, "Oeconomia" 2010, nr 9 (4), s. 225-232.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171265453

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.