PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 80 Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw - MIKROFIRMA 2012 | 396--405
Tytuł artykułu

Przydatność modelu zakupów grupowych w Internecie dla mikroprzedsiębiorstw

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Usefulness of Deal-of-the-Day Websites for Micro-Enterprises.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mikroprzedsiębiorstwa stanowią o sile danej gospodarki narodowej. Jak wskazują statystyki, rola mikropodmiotów nie wynika wyłącznie z ich liczebności, ale przede wszystkim z udziału w kreowaniu wzrostu gospodarczego, rezerwuaru miejsc pracy, eksportu. Charakterystyczna dla niewielkich firm bliskość rynku i klienta przekłada się na wrażliwość na aktualne trendy rynkowe i potrzeby zgłaszane przez klientów. Jednym ze zjawisk gospodarczych, które zaznaczyły się w 2010 roku, było pojawienie się serwisów internetowych oferujących możliwość zakupów grupowych. Usługa zakupów grupowych polega na zaoferowaniu klientom znaczących zniżek (przekraczających 50% ceny nominalnej produktu) pod warunkiem zebrania się odpowiednio licznej grupy nabywców. Model biznesowy zakupów grupowych, jakkolwiek propagowany w Internecie, ukierunkowany jest na lokalne społeczności i lokalny biznes. Powstaje więc problem badawczy. Jaka jest przydatność modelu zakupów grupowych dla mikroprzedsiębiorstw, które stanowią rdzeń firm na lokalnych rynkach.(fragment tekstu)
EN
Internet Group Purchasing service is offering customers a substantial discount (in excess of 50% of the regular price of the product), valid only if a certain minimum number of clients purchase the deal. Although the analyzed model operates on the Internet, is focused on local communities and local businesses. This raises the research problem: what is the usefulness of Internet Group Purchasing model for micro-enterprises, which constitute the core businesses in local markets. Analysis of strengths and weaknesses of group purchasing model indicates that it is the model that should be used by micro-enterprises after a careful consideration of the organizational, legal, financial, psychological aspects.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • A. Fandrejewska, Kryzys wymusił przedsiębiorczość Polaków, "Rzeczpospolita" 2011, nr 14 (8830), s. B1.
  • Działalność gospodarcza przedsiębiorstw o liczbie pracujących do 9 osób w 2010 r., opracowanie zbiorowe, GUS, Warszawa 2011, s. 1.
  • Działalność gospodarcza przedsiębiorstw o liczbie pracujących do 9 osób w 2009 r., opracowanie zbiorowe, GUS, Warszawa 2010, s. 1.
  • Działalność gospodarcza przedsiębiorstw o liczbie pracujących do 9 osób w 2010 r..., s. 3.
  • J. Nollet, B. Martin, The Development of Group Purchasing: An Empirical Study in the Healthcare Sector, "Journal of Purchasing and Supply Management" 2003, Vol. 9, No. 1, s. 7.
  • B. Edelman, S. Jaffe, S.D. Kominers, To Groupon or Not to Groupon: The Profitability of Deep Discounts, "Harvard Business School NOM Unit Working Paper" 2011, No. 11-063, s. 2.
  • B. Pekała, Zakupy grupowe. Know-how dla konsumentów, Firmin.pl, 2011, s. 2, http://firmin.pl/guidebooks/ klient_internet.pdf/at_download/file.
  • A. Arabshahi, Undressing groupon: An analysis of the groupon business model, Ahmadali's Blog, http://www.ahmadalia.com/download/Undressing-Groupon.pdf (18.01.2011).
  • H. Świerczewska, S. Pliszka, Zakupy grupowe w Polsce: serwisy, oferta, popularność wśród internautów, PBI, Warszawa 2011, s. 12,
  • http://www.pbi.org.pl/index.php/ida/42/?getFile=50:0.
  • U.M. Dholakia, How Effective are Groupon Promotions for Businesses?, Social Science Research Network, http://ssrn.com/abstract=1696327 (28.09.2010); D. Grewal i in., Innovations in Retail Pricing and Promotions, "Journal of Retailing" 2011, Vol. 1, s. 47.
  • Liczymy wszystkie portale zakupów grupowych w Polsce!, GoDealla, http://www.godealla.pl/blog/ ciekawostki-ze-swiata-zakupow-grupowych-w-polsce-i-na-swiecie-cz-1/ (2.11.2011).
  • M. Wiśniewska, Rozwój i znacznie rynku zakupów grupowych w Polsce, GoDealla, http://www.godealla. pl/blog/czesc-i-rozwoj-i-znacznie-rynku-zakupow-grupowych-w-polsce/ (20.10.2011).
  • P. Kusiciel, Cała prawda o zakupach grupowych, cz. II: kupony w praktyce, http://di.com.pl/news/ 34563,0,Cala_prawda_o_zakupach_grupowych_cz_II_kupony_w_praktyce.html (16.11.2011).
  • H. Świerczewska, S. Pliszka, op.cit., s. 18, 19.
  • Studium przypadku opracowano na podstawie: A. Urazińska, Przyszedł Groupon do fryzjera. Postrzyżyny, "Gazeta Wyborcza" 2011, 6 maja, s. 16; A. Urazińska, I znów przychodzi Groupon do fryzjera. I mówi ciii, 15.05.2011.
  • Budny Hair Design, http://lodz.naszemiasto.pl/kontakty_adresy/71809,budny-hair-design,7,id,t,n. html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171265843

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.