Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Z punktu widzenia zarządzania przedsiębiorstwem zasadne jest zwrócenie uwagi na te z zasobów i umiejętności, które są decydujące dla sukcesu rynkowego. Praktyka biznesu pokazuje jednak, iż czasami trudno jest wymienić jeden, główny czynnik lub nawet kilka o podobnym stopniu ważności. Wśród wielu możliwych znajdują się np.: genialny produkt, ekonomia skali, gromadzona latami wiedza, charyzmatyczny przywódca i inne. Stosunkowo mało zbadanym zasobem są relacje organizacji z otoczeniem. W kontekście rosnącej w wielu branżach rywalizacji i prób poszukiwania nowych sposobów wyróżniania się celowa wydaje się próba określenia znaczenia relacji rynkowych przedsiębiorstwa dla osiągania konkurencyjności. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
40--53
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Gebethner i Ska, Warszawa 1996.
- Gorynia M., Zachowania przedsiębiorstw w okresie transformacji: Mikroekonomia przejścia, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2000.
- Forsgren M., Hagg I., Hakansson H., Johanson J., Mattsson L., Firms in Networks. A New Perspective on Competitive Power, Editorial Office, Uppsala University, Uppsala 1995.
- Bharadwaj S.G., Varadarajan P.R., Fahy J., Sustainable Competitive Advantage in Service Industries: A Conceptual Model and Research Propositions, "Journal of Marketing" vol. 57 (October), 1993.
- Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1994.
- Hutt M.D., Speh T.W., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, WN PWN, Warszawa 1997.
- Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, WN PWN, Warszawa 1997.
- Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 1999.
- Grant R.M., The Resource-Based Theory of Competitive Advantage: Implications for Strategy Formulation, "California Management Review" Spring 1991.
- Peteraf M.A., The Corestone of Competitive Adventage: A Resource Based View, "Strategic Management Journal" vol. 14, 1993.
- Normann R., Ramirez R., Designing Interactive Strategy. From Value Chain to Value Constellation, John Wiley & Sons, Chichester 1994.
- Weber J.A., Partnering with Resellers in Business Markets, "Industrial Marketing Management" vol. 30, 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171265869