PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 4, cz. 1 | 287--297
Tytuł artykułu

Podejście procesowe generatorem wartości organizacji - perspektywa niematerialna

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Process Approach as Generator of Values in Organization - the Nonmaterial Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy podejście procesowe w organizacji może tworzyć sprzyjające warunki do czerpania z potencjału tkwiącego w kapitale ludzkim. Jako podstawę teoretyczną do przeprowadzenia stosownej analizy wybrano główne idee i założenia poczynione w ramach nowego nurtu w psychologii, tj. psychologii pozytywnej. Tak sformułowany cel wyznaczył strukturę niniejszego opracowania. W pierwszej kolejności dokonano przeglądu współczesnych poglądów dotyczących możliwości czerpania z zasobów kapitału ludzkiego wypracowanych na gruncie nauk społecznych ze szczególnym uwzględnieniem psychologii. Następnie scharakteryzowano wymogi dotyczące pracy zespołowej będącej podłożem i jednocześnie warunkiem powodzenia w stosowaniu orientacji procesowej w zarządzaniu organizacjami. W ostatniej części podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy w świetle psychologii pozytywnej orientacja procesowa stwarza szanse na wspieranie i pomnażanie kapitału ludzkiego. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper attempts to answer the question whether the process-oriented organizations are able to create favorable conditions for human capital. As a theoretical basis to conduct an appropriate analysis choosen main ideas and principles of positive psychology. This goal has created a structure of this paper. In first chapter, there are a review of contemporary views on the well-being of the employee. Then you can find characteristic of requirements for teamwork in process-oriented organizations. The final section attempts to answer the question, whether from the perspective of positive psychology process-oriented organizations offer opportunities for promoting and increasing human capital. (original abstract)
Rocznik
Strony
287--297
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Armstrong M. (1997), Jak być lepszym menedżerem, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Cameron K.S., Dutton R.E, Quinn R.E. (2003), Positive Organizational Scholarship - Foundation of a New Dyscypline, Berret-Koehler Publishers Inc, San Francisco.
  • Czapiński J. (2012), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka, PWN, Warszawa.
  • Edvisson L., Malone M.S. (2001), Kapitał intelektualny. Poznaj prawdziwą wartość swego przedsiębiorstwa odnajdując jego ukryte korzenie, PWN, Warszawa.
  • Grajewski P. (2007), Organizacja procesowa, PWE, Warszawa.
  • Hammer M. (1999), Reiżynieria i jej następstwa, PWN, Warszawa 1999.
  • Seligmann M.E.C. (2005), Prawdziwe szczęście. Psychologia pozytywna a urzeczywistnienie naszych możliwości trwałego spełnienia, Media Rodzina, Warszawa.
  • Szabowska-Walaszczyk A. (2010), Zaangażowanie w pracy i organizacji - przegląd problematyki i narzędzi pomiaru, [w:] Zawadzka A.M, Psychologia zarządzania w organizacji, PWN, Warszawa.
  • Tatarkiewicz W. (1990), O szczęściu, PWN., Warszawa.
  • Trzebińska E. (2008), Psychologia pozytywna, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Watson T. (2001), W poszukiwaniu doskonałego zarządzania. Zagadnienia kultury, chaosu i kontroli w pracy menedżera, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266043

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.