Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Od ponad dwudziestu lat prowadzone są międzynarodowe badania związane z organizacjami typu "born global". Dotychczasowy dorobek naukowy wskazuje, że istotnym czynnikiem sprzyjającym szybkiej internacjonalizacji jest wiedza, brakuje jednakże analizy strategii zarządzania wiedzą, która determinuje kształt procesów zachodzących w tych przedsiębiorstwach. W artykule zostaną przedstawione wyniki badań przeprowadzonych w ramach dwuletniego projektu poświęconego zarządzaniu wiedzą w organizacjach born global na przykładzie polskich producentów gier elektronicznych1. Problematyka podejmowana w ramach projektu łączy dorobek dwóch obszarów wiedzy z zakresu nauk o zarządzaniu: przedsiębiorczości oraz zarządzania wiedzą. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Alavi M., Leider D., Knowledge Managment and Knowledge Management System: Conceptual Foundations and Research Issues, "MIS Quarterly" 2001, t. 25, nr 1, s. 114.
- Beijerse P. , Knowledge management in small and medium-sized companies: knowledge management for entrepreneurs, Journal of Knowledge Management" 2000, t. 4, nr 2, s. 175.
- Charmaz K., Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009, s. 82.
- Fahey L., Prusak L., The Eleven Deadliest Sins of Knowledge Management, "California Management Review" 1998, t. 40, nr 3, s. 266.
- Fruchter R., Demian P., Knowledge Management for Reuse, 19th International Conference on Applications of IT in the AEC Industry, International Council for Research and Innovation in Building and Construction, 12-14.06.2002, Kopenhaga, s. 1.
- Greiner M.E., Bohmann T. , Krcmar H., A strategy for knowledge management, "Journal of Management Information Systems" 2000, t. 11, nr 6, s. 4; M.H. Zack, Developing a Knowledge strategy, "California Management Review" 1999, t. 41, nr 3, s. 126.
- Hansen M.T., Nohira N., Tierney T., What's Your Strategy for Managing Knowledge?, "Harvard Business Review" 1999, nr 3-4, s. 1.
- Hookway N., "Entering the blogshpere": Some strategies for using blogs in social research, "Qualitative Research" 2008, t. 8, nr 1, s. 93.
- Hutchinson V. , Quintas P., Do SMEs do knowledge management?: Or simply manage what they know?, "International SmalL Business Journal" 2008, t. 26, nr 2, s. 146.
- Kight G.A., Madsen T., Servais P., An inquiry into born-global firms in Europe and the USA, "International Marketing Review" 2004, t. 21, nr 6, s. 649.
- Klincewicz K. , Dyfuzja innowacji. Jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług, Wydawnictwo Naukowe Knight G.A., Cavusgil S.T., Innovation, Organisational capabilities and Born Global Firm, "Journal of International Business Studies" 2004, t. 35, nr 2, s. 135.
- Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych, PWN, Warszawa 2000, s. 31.
- Malhotra Y. , Knowledge Management & New Organization Forms: A Framework for Business Model Innovation, "Information Resources Management Journal" 2000, t. 13, nr 1, s. 10.
- McAdam R., Reid R., SME and large organization perceptions of knowledge management: comparisons and contrasts, "Journal of Knowledge Management" 2001, t. 5, nr 3, s. 240.
- Nonaka I., Reinmoeller P., D. Senoo D., The "ART" of knowledge: Systems to capitalize on market knowledge, "European Management Journal" 1998, t. 16, nr 6, s. 680.
- Oviatt B.M., McDougall P.P., Toward a theory of international new ventures, "Journal of International Business Studies" 1994, t. 25, nr 1, s. 46.
- Prato G.D., Feijoo C., Nepelski D., Bogdanowicz M., Simon J.P., Born Digital/Grown Digital: Assessing the Future Competitiveness of the EU Video Games Software Industry, Institute for Prospective Technological Studies, Luxemburg 2010, s. 14.
- Projekt został sfinansowany z funduszy Narodowego Centrum Nauki na podstawie decyzji DEC-2011/01/N/ HS4/04414.
- Radd D., Game revenues to grow to $70 billion by 2017, http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-06-08-game-revenues-to-grow-to-USD70-billion-by-2017-dfc, [12.11.2013].
- Ramesh B., Tiwana A., Supporting collaborative process knowledge management in new product development teams, "Decision Support Systems" 1999, t. 27, nr 1-2, s. 221.
- Raport Game Trends Industry 2011, Nonoobs, Warszawa 2011, http://www.git2011.pl/raport
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266047