PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 151 La société de l'information : perspective européenne et globale : les usages et les risques d'Internet pour les citoyens et les consommateurs | 119--131
Tytuł artykułu

E-consumers against the Risk of a Failed Purchase

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In a common opinion, online shopping is considered more risky than traditional shopping in regular shops. The results of research presented in this article constitute an attempt to look at the issue from a wider perspective. In the article, the following questions have been answered: What apprehensions and doubts accompany e-consumers while making online shopping? Which are the most important for them? What are consumers doing to reduce the risk of a failed purchase? And also how much are e-consumers aware of their rights. (original abstract)
Słowa kluczowe
EN
Customer   Risk  
PL
Klient   Ryzyko  
Twórcy
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Bauer R.A.: Consumer Behavior as Risk Taking. In: Dynamic Marketing for a Changing World. Ed. R.S. Hancock. Proceedings of the 43rd Conference of the American Marketing Association, Chicago 1960.
  • Budżety Gospodarstw Domowych w 2011 r. CSO, Warsaw 2012.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M.: Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Difin, Warsaw 2010.
  • Maciejewski G.: Ryzyko konsumenta w Internecie. "Handel Wewnętrzny" wrzesień-październik 2011, part 3.
  • Maciejewski G.: Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2010.
  • Maciejewski G.: Polski konsument - ryzykant czy asekurant. In: Konsument Gospodarstwo domowe - Rynek. Polska Europa. Eds. Z. Kędzior i M. Jaciow, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2009.
  • Mitchell V.W.: Consumer Perceived Risk: Conceptualizations and Models. "European Journal of Marketing" 1999, No. 33 (1/2).
  • Nunally J.C., Bernstein I.H.: Psychometric Theory. McGraw-Hill, New York 1994.
  • San Martin S., Camarero C.: How Perceived Risk Affects Online Buying. "Online Information Review" 2009, Vol. 33, No. 4.
  • Tyszka T., Zaleśkiewicz T.: Racjonalność decyzji. Pewność i ryzyko. PWE, Warsaw 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266215

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.