Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Kohonen Neural Networks in Data Analysis : a Usage Attempt in Data Mining Regerding Geographic Regions in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono możliwość zastosowania teorii zbiorów przybliżonych w procedurze tworzenia wieloagentowego modelu zachowania konsumentów. Omówiono symulację wieloagentową, metody gromadzenia i przetwarzania danych na potrzeby modelowania wieloagentowego oraz teorię zbiorów przybliżonych w kontekście wykrywania reguł zachowań konsumentów. Ponadto zaprezentowano przykładowy model symulacyjny zachowania konsumentów na rynku urządzeń elektrycznych, zbudowany z zastosowaniem proponowanej procedury. (abstrakt oryginalny)
This paper presents the possibility of application of the rough set theory in procedure of building a multi-agent model of consumer behavior. Discussed are: multi-agent simulation, methods of gathering and processing data and rough set theory in the context of identification of market behavior rules of consumers. In addition to these, the paper presents an example of a simulation model of consumer behavior in the electrical appliances market which was built with applying the proposed research procedure. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
124--147
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Centrum Informacji Statystycznej 2011. Bank Danych Lokalnych, http://www.stat.gov.pl/ bdl/app/strona.html?p_name=indeks, dostęp: 28.11.2011.
- Centrum Informatyki Statystycznej 2011. Przewodnik po Banku Danych Lokalnych, http:// www.stat.gov.pl/bdl/docs/opisy_bdl.pdf, dostęp: 28.11.2011.
- Collica, R.S. 2007. CRM Segmentation and Clustering Using SAS Enterprise Miner, Cary: SAS Publishing, http://books.google.com/books?id=6IHA2amBGxwC&printsec=fro ntcover&hl=pl&source=gbs_atb
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266269