PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 22 | 21--31
Tytuł artykułu

Nowe spojrzenie na system zarządzania jakością w normie ISO 9001:2009

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
New Approach to the Quality Management System in Iso 9001: 2009 Standard
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Powodem wprowadzania SZJ jest dążenie do ułatwienia współpracy z innymi organizacjami, szczególnie z posiadającymi wdrożony system zarządzania jakością. Normatywy, w oparciu o które najczęściej opracowane są systemy zarządzania jakością, określają pewien standard funkcjonowania organizacji. Kluczem do właściwego opracowania, wprowadzenia oraz użytkowania SZJ jest zrozumienie, a następnie przełożenie na potrzeby danej organizacji treści zawartych w poszczególnych wymaganiach normy. W normie ISO 9001:2009 zawarto zestaw wymagań określających zdolność organizacji do dostarczania wyrobów spełniających wymagania klientów. Jest jedyną normą stanowiącą podstawę do certyfikacji SZJ. (abstrakt oryginalny)
EN
The reason for the introduction of QMS is also striving to facilitate cooperation with other organizations, particularly from having implemented a quality management system. Normative, on the basis of which the most developed systems of quality management, define a standard for the functioning of the organization. The key to proper formulation, implementation and use of QMS (Quality Management System) is to understand, and then translating the needs of your organization's content contained in the individual requirements of the standard. In standard ISO 9001: 2009 provides a set of requirements governing the ability of organizations to deliver products that meet the requirements of customers. Is the only standard expection to certification QMS. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • R. Karaszewski, Zarządzanie jakością, TNOiK, Toruń 2005, s. 18.
  • S. Zapłata, Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie. Ocena i uwarunkowania skuteczności, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2009, s. 94.
  • Czy warto wdraŜać ISO 9001?, http://www.wiedzadlafirm.pl/articles/artyku %C5%82-czywarto- wdrazac-iso-9001 (30.04.2011).
  • J.M. Myszewski, Po prostu jakość. Podręcznik zarządzania jakością, WAiP, Warszawa 2009, s. 13.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266351

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.