PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 12 | nr 1 | 161--168
Tytuł artykułu

Zasady uczciwej konkurencji w przemyśle targowym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Rules of Fair Competition in the Exhibition Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kodeks Etyczny PKT zobowiązywał członków do przestrzegania sześciu zasad uczciwej konkurencji, polegających na:
1) popieraniu wolnego rynku,
2) promowaniu zachowań konkurencyjnych korzystnych dla społeczeństwa i środowiska targowego oraz będących wyrazem wzajemnego szacunku pomiędzy konkurentami,
3) unikaniu zarówno prób jak i samego udziału w podejrzanych korzyściach materialnych lub działaniach, mających na celu zdobycie przewagi nad konkurentem,
4) szanowaniu materialnych i intelektualnych praw własności,
5) odmawianiu przyjmowania wiadomości pozyskanych w sposób nieuczciwy i nieetyczny,
6) zapobieganiu konfliktom w sferze ustalania kalendarza imprez targowych, dotyczących miejsca, czasu i zakresu towarowego imprezy, w drodze wcześniejszego uzgadniania swoich zamiarów w tym zakresie z innymi członkami Korporacji.
Powyższe zasady, mimo ogólnego charakteru, obejmują swym zasięgiem wszystkie obszary działania branży. Wydawać by się więc mogło, że wystarczy im sprostać, a uda się uniknąć sporów czy wręcz konfliktów w środowisku, które zgodnie te zasady zaakceptowało, uznając je za oczywiste. Nie zmienia to faktu, że w praktycznej działalności dało się obserwować niemało sytuacji kolizyjnych. (fragment tekstu)
EN
The article presents the emergence of the exhibition industry in Poland as an effect of a social and economic transformation, which took place in late 1980s and early 1990s. Several newly established enterprises started to learn the specificity of exhibition industry and to compete with the Poznań International Fair. Lack of professionalism, clear procedures and business reliability often led to misunderstandings and conflicts. Establishing Polish Trade Fair Corporation (PTFC) in 1993 had started the process of setting situation of the industry in order but it did not solve some of the problems. The key problems still regard ethical issues. Although the ethical code of PTFC established rules of just competition, their efficiency depends mostly on their honest abiding. The article presents various examples of breaking the rules and major fields of conflict in the exhibition industry in Poland. In 2007 PTFC was replaced by newly established Polish Chamber of Exhibition Industry (PCEI). Its major challenges are verification of experience of almost twenty years of the exhibition industry in Poland and proposing new version of Ethical Code, so that the representatives of the industry respect it. (original abstract)
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
161--168
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
Bibliografia
  • A. Kuca, Czy targi mają alternatywę, Polska Korporacja Targowa, Poznań 2000, s. 5.
  • Turystyka biznesowa w Polsce. Rynek Targowy, Instytut Turystyki, Raport Polska Izba Przemysłu Targowego, wrzesień 2007, s. 13.
  • A. Kuca, Targi w Polsce w latach 1993-2007,[w:]Targi w Polsce w 2007 roku, Polska Izba Przemysłu Targowego, Poznań 2008, s. 8.
  • B. Zalewski, Wstęp,[w:] Targi w Polsce w 2007 roku, Polska Izba Przemysłu Targowego, Poznań 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171266997

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.