PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 4 | 78--87
Tytuł artykułu

Czy organizacje administracji publicznej kreują środowiska doświadczeń?

Autorzy
Warianty tytułu
Do Public Administration Organizations Create the Environment of Experience?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autor omawia dwie powiązane kwestie: teoretyczne aspekty kształtowania środowiska doświadczeń, oraz rezultaty badań empirycznych nad stopniem zaangażowania organizacji administracji publicznej we włączanie klientów do procesu projektowania i planowania nowych lub doskonalonych usług. Wyniki badań wskazują, że organizacje administracji publicznej najczęściej realizowały politykę częściowego włączania klientów do procesów tworzenia wartości, materializowanej w innowacjach o charakterze usług. (abstrakt oryginalny)
EN
In this article the author discusses two interrelated issues: the theoretical aspects of forming an experience environment, and the results of empirical studies on the extent of public administration organizations engagement, in joining clients to the processes of designing and planning the new or improved services. This research' results indicate, that the public administration organizations most often realized the policy of their clients partial involvement to value creation processes, materialized in service innovations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
78--87
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Baruk J.,Wspomaganie tworzenia wartości i innowacji strategicznymi relacjami, "Marketing i Rynek",2011, nr 10, s. 7.
  • Berry F.S.,Innovation in Public Management: The Adoption of Strategic Planning, "Public Administration Review", 1994, No. 4, p. 323.
  • Griffin R.W.,Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2004, s.212-213.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.,Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2001, s. 74.
  • Herman A., Kasiewicz S.,Cele działalności przedsiębiorstwa w warunkach niepewności i ryzyka, [w:]Zarządzanie wartością firmy, Herman A., Szablewski A. (red.), Poltext, Warszawa 1999, s. 62-70.
  • Innobarometer 2010. Analytical Report. Innovation in Public Administration, Flash Eurobarometer 305, The Gallup Organization, January, 2011, pp. 4-5.
  • Lee S.M., Olson D.L., Trimi S.,Co-innovation: convergenomics, collaboration, and co-creation for organizational values, "Management Decision", 2012, No. 5, p. 824.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V.,Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005, s. 48, 59.
  • Vigoda-Gadot E., Shoham A., Schwabsky N., Ruvio A.,Public sector innovation for Europe: a multinational eight-country exploration of citizens' perspectives, "Public Administration", 2008, No. 2, p. 313.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267105

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.