PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 3, cz. 1 | 225--237
Tytuł artykułu

Systemy zarządzania oparte na kryterium jakości w energetyce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management Systems Based on the Criterion of Quality in the Energy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja koncepcji i strategii w zakresie zarządzania energetyką w Polsce i na świecie uwzględniających w swoich działaniach czynniki projakościowe. Mają one bowiem istotne znaczenie dla rozwoju i konkurencyjności tego sektora w Polsce i na świecie. Coraz większa liczba przedsiębiorstw energetycznych dostosowujących się do wymagań rynku jest w stanie osiągnąć przewagę konkurencyjną dzięki wykorzystaniu narzędzi służących ciągłemu doskonaleniu skuteczności i efektywności na poziomie procesów oraz przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
Aim of this paper is to present concepts and strategies for energy management in Poland and the world taking into account in their operations the pro-quality factors. They have a vital importance for the development and competitiveness of this sector in Poland and the world. A growing number of energy companies adapting to the demands of the market is able to achieve competitive advantage through the use of tools for continuous improvement of the efficiency and effectiveness at the level of processes and companies. (original abstract)
Rocznik
Strony
225--237
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Gołębiowski M., Janasz W., Prozorowicz M. (1999), Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Ho S.K.M. (1998), 5-S Practice. The key to improve your quality, productivity, image and competitiveness, Hong Kong.
  • Kachniewska M. (2002), Zarządzanie jakością usług turystycznych, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Karaszewski R. (2009), Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, TNOiK Dom Organizatora, Toruń.
  • Kłos Z. (red) (2000), Przedsiębiorstwo na progu nowego stulecia- ISO, TQM, reengineering..., Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • Krzysztofik B. M. (1995), Quality Function Deployment (QFD) projektowanie sterowane przez klienta, Wydawnictwo Bellona, Warszawa.
  • Lisiecka K., Pater S. (1997), Quality Function Deployment (QFD) narzędziem strategicznego planowania jakości, "Problemy Jakości", nr 3.
  • Meller A. (1994), Metoda analizy przyczyn i skutków wad (FMEA), "Przegląd Organizacji", nr 2.
  • Pieciakowski E. (1992), Narzędzia jakości, "Problemy Jakości", nr 4.
  • Tarkowski M. (1997), Czynniki umożliwiające zmiany i metody Business Process Reengineering, "Informatyka" 10.
  • Tkaczyk St., Wójcik G. (2006), Kreowanie kultury jakości w organizacji, [w:] Sposoby osiągania doskonałości organizacji w warunkach zmienności i otoczenia - wyzwania teorii i praktyki "EXCELLENCE", Skrzypek E. (red.), UMCS, Lublin.
  • Węgrzyn A. (2000), Benchmarking. Nowoczesna metoda doskonalenia przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Antykwa, Kluczbork-Wrocław.
  • Winslow W. (1996), Strategic Business Reengineering, The McGraw-Hill Companies, London.
  • Wójcik G. (2009), Współczesne koncepcje nadzorowania i doskonalenia procesów zarządzania jakością w administracji finansów publicznych, [w:] Inżynieria jakości w przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych i sektorze publicznym, P. Grudowskio, M. Dobrzyński, J. Preihs, P. Waszczur (red.), Politechnika Gdańska Wydział Mechaniczny KTMiAP, Gdańsk.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267377

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.