Warianty tytułu
Diagnosis of the Determinants of the Quality of Tourist Services
Języki publikacji
Abstrakty
Rosnąca potrzeba zarządzania jakością w wielu dziedzinach gospodarki, obejmuje również usługi turystyczne. Systemy zarządzania jakością w branży turystycznej są odpowiedzią na zmiany zachodzące w tym obszarze oraz rosnącą konkurencję. W przeciwieństwie do dóbr materialnych, usługi turystyczne ze względu na swoją złożoność nie posiadają ściśle ustalonych parametrów określających ich jakość. W opracowaniu zaprezentowano wyniki badań mających na celu identyfikację podstawowych cech jakości usług turystycznych oraz określenie stopnia spełnienia oczekiwań i potrzeb nabywców tych usług. W badaniach wzięli udział klienci przedsiębiorstw turystycznych, reprezentujących różne sektory usług: usługi noclegowe, gastronomiczne, transportowe, biura podróży oraz informacje turystyczne. (abstrakt oryginalny)
The growing need for quality management in many industries, also includes the travel services. Quality management systems in the tourism industry are responding to changes in the area and increasing competition. Unlike material goods, travel services due to its complexity does not have a strict set of parameters determining their quality. The paper presents results of research aimed at identifying the basic features of tourism service quality and to determine the degree of fulfillment of expectations and needs of buyers these services. In the study were participated customers of tourism enterprises, representing different sectors of services: accommodation, catering, transport, travel agencies and tourist information. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
291--304
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
- Blind K. (2003), Standards In the Sernice Sectors: An Explorative Study, Fraunhofer Institute Systems and Innovation Research, Karlsruhe.
- Dąbrowska A. (1998), Marketing w firmach usługowych, "Marketing w Praktyce", nr 4.
- Drucker P.F. (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa.
- Jarzębiński M. (2007), Standardy jakości w turystyce, UMK, Toruń.
- Nash C.A. (1998), Question of Service: Action Pack, Business Management Programme, Hotel and Catering Industry Training Board, National Consumer Council, London.
- Payne A. (1994), Marketing usług, PWE, Warszawa.
- Witkowski C. (1998), Kierowanie przedsiębiorstwem hotelarskim, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267595