PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 3, cz. 1 | 359--369
Tytuł artykułu

Determinanty obszaru poprawy jakości i bezpieczeństwa w kontekście akredytacji szpitali w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Elementary Standards of the Quality and Safety Improvement of the Hospital Accreditations in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszej publikacji autor zaprezentował podstawowe aspekty doskonalenia jakości usług zdrowotnych z uwzględnieniem obszaru poprawy jakości i bezpieczeństwa jako jednego ze standardów akredytacyjnych. Głównym celem było dokonanie charakterystyki standardów elementarnych tego obszaru oraz zaprezentowanie badań przeprowadzonych przez autora związanych z określeniem hierarchii ważności tych standardów z perspektywy pacjentów. (abstrakt oryginalny)
EN
In this paper author presents main aspects of the health care quality services in one of the accreditation standard which is quality and safety improvement area. These standards were characterized and there were presented also authors research of the elementary standards importance hierarchy. (original abstract)
Rocznik
Strony
359--369
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Bukowska-Piestrzyńska A. (2007), Marketing usług zdrowotnych, Wyd. CeDeWu, Warszawa.
  • Bulanowska B., Kautsch M. (2001), Marketing usług zdrowotnych, [w:] Zarządzanie w opiece zdrowotnej, Kautsch M., Whitfield M., Klich J. (red.), Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • CMJ, Centrum Monitorowania Jakości w Krakowie - dane na 30.04.2012.
  • Kolman R. (2003), Zastosowania inżynierii jakości. Poradnik, Wyd. AJG Oficyna Wydawnicza, Bydgoszcz.
  • Leja K. (2003), Instytucja akademicka. Strategia, efektywność, jakość, Wyd. Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk.
  • Niżankowski R., Banaszewska A., Bedlicki M. (2002), Monitorowanie jakości w opiece zdrowotnej, [w:] Ekonomika medycyny, Fedorowski J., Niżankowski J. (red.), Wyd. Lekarskie PZWL Warszawa.
  • Obwieszczenie Ministra Zdrowia z dnia 18.01.2010 w sprawie standardów akredytacyjnych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz funkcjonowania szpitali, Dz. Urz. MZ 10.2.24 z dnia 25.01.2010.
  • Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M. (2005), Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Teoria i praktyka, Wyd. CeDeWu, Warszawa.
  • Urbaniak M. (2004), Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 6 listopada 2008 o akredytacji w ochronie zdrowia, Dz.U. 09.52.418.
  • Waters D. (2001), Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi, Wyd. PWN, Warszawa.
  • Whitfield M., Surowiec J., Kautsch M. (2001), Zarządzanie jakością, [w:] Zarządzanie w opiece zdrowotnej, Kautsch M., Whitfield M., Klich J. (red.), Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków
  • Zieliński G. (2011), Akredytacja zakładów opieki zdrowotnej jako uwarunkowanie sukcesu usług medycznych, [w:] Źródła sukcesu organizacji, Rybicki J, Machel W., Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 4/2, Sopot
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171267615

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.