Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Knowledge Management as a Source of Small Company's Success
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł jest poświęcony zagadnieniu zarządzania wiedzą w małych firmach w kontekście możliwości osiągnięcia sukcesu rynkowego. Badania zostały przeprowadzone za pomocą metody analizy przypadków z wykorzystaniem narzędzia diagnostycznego, tj. audytu zarządzania wiedzą. Do badania wybrano trzy małe, innowacyjne przedsiębiorstwa. Wyniki audytu zarządzania wiedzą wskazują, że firmy, w których lepiej funkcjonuje obszar zarządzania wiedzą, mają lepszą sytuację ekonomiczną i rynkową.(abstrakt oryginalny)
The article is devoted to the issue of knowledge management in small companies in the context of opportunities to achieve success. The study was conducted using the method of case studies with the use of diagnostic tool, such as knowledge management audit. The study was conducted in three small, innovative companies. Knowledge management audit results show that the companies which work better in the knowledge management area have a better economic and market situation.(original abstract)
Rocznik
Strony
94--104
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Bławat F., Przedsiębiorca w teorii przedsiębiorczości i praktyce małych firm, Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk 2003.
- Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.
- Kowalczyk A., Nogalski B., Zarządzanie wiedzą - koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa 2007.
- PARP - Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Raport. Innowacyjność 2010, Warszawa 2010.
- Żemigała M., Holistyczne podejście do zarządzania wiedzą zadaniem współczesnego menedżera, "Przegląd Organizacji" 2007, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171268635