PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Funkcja personalna we współczesnej organizacji : wybrane zagadnienia zarządczo-analityczne | 107--119
Tytuł artykułu

Rozmowa kwalifikacyjna jako narzędzie zarządzania kadrami

Warianty tytułu
Job Interview as a Tool of People Resource Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem rozważań zawartych w niniejszym artykule jest rozmowa kwalifikacyjna. Rozległa problematyka związana z tym narzędziem zarządzania kadrami spowodowała, iż przedstawiono tu jedynie podstawowe informacje dotyczące tego, czym jest rozmowa kwalifikacyjna (cel, istota), z jakich etapów (części) się składa i jakie rodzaje rozmów są stosowane najczęściej. Najwięcej miejsca poświęcono psychologicznym mechanizmom oceny kandydatów ubiegających się o pracę, a właściwie błędom, które mogą w znaczny sposób zniekształcać ich postrzeganie przez osoby korzystające z tego sposobu selekcji. (fragment tekstu)
EN
Job interview is one of commonly applied techniques to select the appropriate candidates for a post. The main aim of the interview is an employee appraisal for the given position in accordance with the accepted profile of qualification. The interview may have forms according to the context of information about a candidate which an employer requirs (for example biographical, detailed analysis of knowledge and job abilities). The interview consists of a lot of stages (introduction, main part and conclusion). The aptness of the interview fluctuates between 0% and 100% and depends on many factors. The most important elements are the qualification of the person carrying out the interview as well as the knowledge of psychological mechanisms of assessing other people. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC. Kraków 2001.
  • Aronson E., Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  • Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka Wydawnictwo S.C., Poznań 1997.
  • Chełpa S., Wywiad, [w:] Słownik zarządzania kadrami, red. T. Listwan, C.H. Beck, Warszawa 2005.
  • Cialdini R., Wywieranie wpływu na łudzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1998.
  • Jak poszukiwać i zjednywać najlepszych pracowników, red. K. Sedlak, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1995.
  • Kossowska M., Obiektywne narzędzia oceny kandydata, [w:] Jak poszukiwać i zjednywać najlepszych pracowników, red. K. Sedlak, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1995a.
  • Kossowska M., Sztuka prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, [w:] Jak poszukiwać i zjednywać najlepszych pracowników, red. K. Sedlak, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1995b.
  • Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T., Psychologia dla trenerów, ABC Wolters Kluwer Business, Kraków 2008.
  • Nowoczesne metody doboru i oceny personelu, red. T. Witkowski, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  • Sillamy N., Słownik psychologii, Wydawnictwo "Książnica", 1994.
  • Słownik zarządzania kadrami, red. T. Listwan, C.H. Beck, Warszawa 2005.
  • Suchar M., Rekrutacja kandydatów metodą IPK, ODDK Sp. z o.o., Gdańsk 2005.
  • Świerzyński R., Rozmowa kwalifikacyjna. Jak wybrać najlepszych kandydatów, IPK ODDK Sp. z o.o., Gdańsk 2000.
  • Tyszka T., Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171268779

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.