PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 3, cz. 3 | 42--54
Tytuł artykułu

Determinanty percepcji jakości usług edukacyjnych w perspektywie grup interesariuszy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Determinants Of Service Quality Perception of Educational Services Stakeholders Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszej publikacji zaprezentowano specyfikę usług edukacyjnych. Autorzy omówili kluczowe cechy tego typu usług, a następnie dokonali identyfikacji grup interesariuszy z podziałem na dwie grupy - interesariuszy wewnętrznych oraz interesariuszy zewnętrznych. Dla poszczególnych grup określone zostały zarówno oczekiwania jak i implikacje i wnioski dla realizacji usługi edukacyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the main aspects of the educational services. Authors described key determinants of this type of services. There are also identified main groups - internal as well as external - this type of services stakeholders. For each of these groups there were described their expectations and implications as well as conclusions needed to perform educational services. (original abstract)
Rocznik
Strony
42--54
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Dobrycka S., Prussak W. (2003), Pomiar zadowolenia klienta z jakości usługi serwisowej [w:] Fertsch M., Trzcieliński S., (red.) Praktyka zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, Wyd. Politechnika Poznańska, Poznań
  • Geryk M. (2007), Rynek uczelni niepublicznych w Polsce, Wyd. SGH, Warszawa
  • Grudowski P., Lewandowski K. (2012), Pojęcie jakości kształcenia i uwarunkowania jej kwantyfikacji w uczelniach wyższych [w:] Zarządzanie i Finanse, Vol. 10, nr 3 cz.1, Wyd. Wydział Zarządzania UG, Sopot
  • Jeżowski A. (2007), Ekonomiczne determinanty efektywności w edukacji, Wyd. PWSZ Głogów
  • Karaszewski R. (2005), Zarządzanie jakością. Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Wyd. Dom Organizatora, Toruń
  • Kasiewicz S. (2002), Zarządzanie operacyjne w dobie globalizacji, Wyd. Difin, Warszawa
  • Kolman R. (2003), Zastosowanie inżynierii jakości. Poradnik, Wyd. AJG Oficyna Wydawnicza, Bydgoszcz
  • Kotler Ph. (1999), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Felberg SJA, Warszawa
  • Kotler Ph. (2002), Marketing. Podręcznik europejski, Wyd. PWE, Warszawa
  • Leja K. (2003), Instytucja akademicka. Strategia, efektywność, jakość. Wyd. Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk
  • Okoń W. (1987), Słownik pedagogiczny, Wyd. PWN, Warszawa
  • Payne A. (1997), Marketing usług, Wyd. PWE, Warszawa
  • Salmanowicz B., Trzcieliński S. (2005), Percepcja jakości usług w ujęciu modelowym, [w:] Fertsch M., Trzcieliński S., (red.) Koncepcje zarządzania systemami wytwórczymi, Wyd. Politechnika Poznańska, Poznań
  • Skrzypek E. (2006), Jakość w oświacie, uwarunkowania i czynniki sukcesu. [w:] Problemy Jakości, nr 2, 16-17, Wyd. Sigma-NOT, Warszawa
  • Trocki M., Grucza B. (2007), Zarządzanie projektem europejskim, Wyd. PWE, Warszawa
  • Urbaniak M. (2004), Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wyd. Difin, Warszawa
  • Waters D. (2001), Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi, Wyd. PWN, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171269371

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.