PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 3, cz. 3 | 55--64
Tytuł artykułu

E-administracja w ujęciu jakościowym i finansowym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-governance - Quality and Financial Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono podejście jakościowe i finansowe do zagadnienia e-administracji, jako narzędzia optymalizującego procesy administracyjne i umożliwiającego poprawę jakości świadczonych usług. Przybliżono mierniki efektywności inwestycji w administracji publicznej, jako kluczowe zmienne niezbędne do przeprowadzenia analizy efektywności przedsięwzięcia. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na korzyści wynikające z wdrożenia rozwiązania informatycznego, zarówno z punktu widzenia urzędu, jak i klienta. (abstrakt oryginalny)
EN
The article concerns quality and financial aspects of e-governance as tool to optimizing administrative processes and supporting quality of offered services. There are presented measurements of effectiveness as key elements of necessary analysis of investment which is implementing e-governance in public administration. Authors pay special attention to benefits and costs of this kind of action, from administration's and clients' point of view. (original abstract)
Rocznik
Strony
55--64
Opis fizyczny
Twórcy
  • Towarzystwo Finansowe SKOK S.A. o. HSO w Sopocie
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Besterfield D., Besterfield-Michna C., Besterfield G., (2003), Total Quality Management, Prentice Hall.
  • E-administracja w perspektywie kontroli, EUROSAI IT Working Group, (2004) http://www.eurosai-it.org/documents/activities/polish_e_gov.pdf dostęp dnia 15.06.2012.
  • E - government Benefits Study, Australia 2003 http://unpan1.un.org/intradoc/groups/public/documents/apcity/unpan022994.pdf dostęp dnia 15.06.2012.
  • Juchnowicz M., (2000), Strategia personalna firmy, Difin, Warszawa.
  • Kertesz S., (2003) Cost-Benefit Analysis of e-Government Investments, Harvard University, Boston.
  • Kÿro P., (2003), Revising the concept and forms of benchmarking, "Benchmarking: An International Journal", vol.10, no.3.
  • Matthews W. (2002), E-gov prone to falter, Federal Computer Week.
  • Opolski K., (2008), Zarządzanie jakością w usługach publicznych, CeDeWu, Warszawa.
  • Podręcznik dobrych praktyk regionalnych e-administracja, The Innovative Actions Network for the Information Society, Wydanie polskie, Tarnów 2007.
  • Streszczenie Studium Wykonalności, Platforma udostępniania on-line przedsiębiorcom usług i zasobów cyfrowych rejestrów medycznych, Ernst&Young, Warszawa 2009 http://www.csioz.gov.pl/src/files/P2_studium_streszczenie.pdf dostęp dnia 15.06.2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171269373

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.