PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 3, cz. 3 | 76--87
Tytuł artykułu

Zielone linie jako doskonalenie jakości usług gastronomicznych z uwzględnieniem orientacji na klienta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Green Lines as a Way to Improve the Quality of Food Services in Terms of Customer Orientation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszej publikacji autorzy przedstawili badania ukazujące postrzeganie żywności ekologicznej oraz lokali gastronomicznych przygotowujących potrawy wytwarzane z produktów ekologicznych w ramach "zielonych linii". Badania uzupełnione zostały o wnioski dotyczące postrzegania żywności ekologicznej na rynku europejskim oraz czynników skłaniających konsumentów do jej zakupu oraz zagadnień związanych z bezpieczeństwem żywności. (abstrakt oryginalny)
EN
In this paper, authors presented a study showing the perception of organic food and dining by the customer. The research was conducted on food service and catering units that prepare meals using organic products. The studies also include the conclusions of the perception of organic food on European market and the factors that make the customer buy organic food and issues related with food safety in the European Union. (original abstract)
Rocznik
Strony
76--87
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Badania świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski. Raport TNS OBOP (2011), Badanie zrealizowane na zlecenie Ministerstwa Środowiska, TNS OBOP (Autor Skrzyńska J.), Warszawa.
  • Bartels J., Hoogendam K. (2011), The role of social identity and attitudes toward sustainability brands in buying behaviors for organic products, "Journal of Brands Management", Vol. 18, No 9, ss. 697-708, Macmillan Publishers, London.
  • Dahlgaard J., Kristensen K., Kanji G. (2002), Podstawy zarządzania jakością, Wyd. PWN, Warszawa.
  • EFQM(a), (2003) Introducing Excellence, Wyd. Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością, Bruksela.
  • EFQM(b), (2003) The Fundamental Concepts of Excellence, Wyd. Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością, Bruksela.
  • Food-related risks (2010), Special Eurobarometer 354, November 2010, European Comission, TNS Opinion and Social, Brussels.
  • Food: from farm to fork statistics (2011), Eurostat Pocketbooks Publications Office of The European Union, European Commission, Louxembourg.
  • Hamrol A. (2005), Zarządzanie jakością z przykładami, Wyd. PWN, Warszawa.
  • Hamrol A., Mantura W. (2004), Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wyd. PWN, Warszawa.
  • Karaszewski R. (2005) Zarządzanie jakością. Koncepcje metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Wyd. Dom Organizatora, Toruń.
  • Nierzwicki W. (2010), Jakość żywności. Wydanie II zmienione, Wyd. Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, Gdańsk.
  • Polacy w zwierciadle ekologicznym. Raport z badań nad świadomością ekologiczną Polaków w 2008 r. (2008), Bołtromiuk A. (red.), Instytut na rzecz Ekorozwoju, Warszawa.
  • Price F. (2002), Pojęcie i cele jakości, [w:] Lock D. (red.) Podręcznik zarządzania jakością, Wyd. PWN, Warszawa.
  • Rheinländer K. (2004), Integracja wymogów ekologicznych w procesy decyzyjne przedsiębiorstw - przykładowe aspekty [w:] M. Kramer, M. Urbaniec, A. Kryński (red.), Międzynarodowe zarządzanie środowiskiem. Tom I: Interdyscyplinarne założenia proekologicznego zarządzania przedsiębiorstwem, "Studia Ekonomiczne", Wyd. C.H. Beck, Toruń.
  • Szołtysek K. (2005), Koncepcja Total Quality Management [w:] Ładoński W., Szołtysek K. (red.) Zarządzanie jakością. Cz. I Systemy jakości w organizacji, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Urbaniak M. (2004), Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Wiśniewska M., Malinowska E. (2011), Zarządzanie jakością żywności. Systemy. Koncepcje. Instrumenty, Wyd. Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171269381

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.