PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Praktyczne i teoretyczne aspekty funkcjonowania jednostek samorządowych i podmiotów gospodarczych | 272--283
Tytuł artykułu

Nowoczesne wskaźniki oceny działalności spółek zarządzanych przez wartość z perspektywy inwestorów oraz menedżerów

Warianty tytułu
Modern Indexes of Rating of Activity of Firms Using Value Based Management from the Perspective of Investors and Managers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Firmy, inwestorzy, menedżerowie potrzebują narzędzi, aby zarządzać strategią, muszą mieć mierniki, które umożliwią im poprawne rozpoznanie miejsca firmy na tynku oraz jej wartości. Biorąc pod uwagę powyższe, należy stwierdzić, że rozpoznanie tematu mierników oceny działalności przedsiębiorstwa jest zagadnieniem, które dotyczy przede wszystkim firm zorientowanych na wzrost wartości, poszukujących nowych możliwości w tworzeniu wartości oraz jej sukcesywnym powiększaniu. Pytania badawcze, które można postawić, są następujące: Jak nowoczesne wskaźniki oceny działalności przedsiębiorstw wpływają na decyzje menedżerów, inwestorów? W jaki sposób są one wykorzystywane do opracowywania systemu motywacyjnego w firmach? Badania zawarte w artykule przeprowadzono samodzielnie, korzystając z doświadczeń z wdrożenia Systemu Zarządzania Wartością w jednej z największych spółek działających w przemyśle produkcji materiałów budowlanych w Polsce. (fragment tekstu)
EN
Achieving the main aim of firm activity needs focusing on processes, decisions which should be provided on the whole structure of a firm by managing board. Nowadays institutional investors influence the policy of a firm, create mentality of directors, managing boards to work on gaining the value for shareholders. That is why there are some new indexes of rating firm activity which focus on creating the value of firm. Furthermore a motivating system which is based on Value Based Management is set to indicate behaviour and action which are needed to maximize value for shareholders. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • Buk H., Nowoczesne zarządzanie finansami. Planowanie i kontrola, C.H. BECK, Warszawa 2006.
  • Dudycz T., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2005.
  • Ehrbar, EVA Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa, WIG-Press, Warszawa 2000.
  • Geneza i istota zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Tezy wykładu, www.sgh.waw.pl/katedry/ksb/pracownicy/andrzejszablewski/Wyklad2.pdf,7.02.2010.
  • Herman A., Szablewski A., Zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 1999.
  • Karpuś P., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2006.
  • Kay J. i in., Zarządzanie strategiczne. Tom 1: Firma na rynku globalnym: podręcznik dla studentów MBA, K.E, Liber, Warszawa 2004.
  • Lisiecki M., Klasyczne i nowe metody organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka, Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2001.
  • Michalski M., Zarządzanie przez wartość. Firma z perspektywy interesów właścicielskich, WIG-Press, Warszawa 2001.
  • mojafirma.infor.pl/ekspert-radzi/28810,Ekonomiczna-wartosc-dodana-jak-mierzyc-wyniki-finansowe- -firmy.html, 13.04.2007.
  • Nita B., Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007.
  • Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy, WIG-Press, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171269451

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.