Czasopismo
2013
|
nr 6(38) Determinanty rozwoju gospodarczego w świetle ekonomii neoklasycznej i behawioralnej
|
309--322
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Problems of Education at Tourism and Recreation Specialisation
Języki publikacji
Abstrakty
Zgodnie z dobrymi praktykami oraz przepisami obowiązującego prawa uczelnie mają obowiązek formułowania sylwetek absolwenta, które powinny charakteryzować m.in. cel kształcenia danego programu studiów. W artykule wskazano na problemy związane z formułowaniem celów kształcenia, które powinny odpowiadać zapotrzebowaniu rynku pracy oraz wymogom stawianym przez Krajowe Ramy Kwalifikacyjne.(abstrakt oryginalny)
In accordance with the compulsory legal rules and practices, universities are obliged to formulate the graduate's profiles, which should characterise the aim of education for a particular major. This article points to the problems connected with formulating of educational aims which should fulfill the demands of labour market and the requirements to be met in order to conform to the Polish Qualifications Framework.(original abstract)
Rocznik
Strony
309--322
Opis fizyczny
Twórcy
- Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
- Andryszczak M.,Branża leży daleko od palm, "Wiadomości Turystyczne", wyd. spec: Szkoły wyższe 2012 [15.12.2013].
- Chmielecka E., Marciniak Z., Kraśniewski A., Krajowe ramy kwalifikacji dla polskiego szkolnictwa wyższego, w: Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, http://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_05/a46de52fb98a0fcc7377f73724f36672.pdf [13.12.2013].
- Gajewska-Okonek M., Z klientem oko w oko, "Wiadomości Turystyczne" kwiecień 2010.
- http://konfederacjalewiatan.pl/wydawnictwa/_files/publikacje/Kwalifikacje_dla_potrzeb_praco- dawc_w_web.pdf [20.12.2013].
- http://www.wsb.wroclaw.pl/studia-i-stopnia,i-kierunki-specjalnosci [23.08.2011].
- http://www.wsb.wroclaw.pl/studia-i-stopnia,turystykairekreacja [23.08.2011].
- Klimczak K, Efektywność polskiego szkolnictwa wyższego na tle europejskiego rynku pracy, kmklim.republika.pl/ekonomia/resource/abslwnt.pdf[23.08.2011].
- Kraśniewski A., Jak przygotować programy kształceni zgodnie z wymaganiami wynikającymi z krajowych ram kwalifikacyjnych dla szkolnictwa -wyższego, www.mnisw.gov [20.12.2013].
- Kubryń M., Krajowe Ramy Kwalifikacji. Krok po kroku, SSPW, Komisja Dydaktyczna,http:// biolchem.uwb.edu.pl/new/pliki/pdf/krajowe%20ramy%20kwalifikacji%20krok%20po%20 kroku%20nieoficjalne.pdf[14.12.2013].
- Kudrycka В., Wstęp, w: Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa -wyższego, http://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_05/a46de52fb98a0fcc7377f73724f36672.pdf [14.12.2013].
- Kwalifikacje dla potrzeb pracodawców. Raport końcowy, http://konfederacjalewiatan.pl/wydawnictwa/_files/publikacje/.pdf [23.08.2011].
- Olchowik L.,Bliżej życia, bliżej turystyki, "Wiadomości Turystyczne" kwiecień 2010.
- Skrzypek E., Zarządzanie wiedza i kapitałem intelektualnym w warunkach globalizacji, http:// www.instytut.info/images/stones/ksiazki_polecane/17_ksztalcenieustawiczne/07-Skrzypek. pdf[30.12.2008].
- Standardy kształcenia dla kierunku studiów: turystyka i rekreacja, www.bip.nauka.gov.pl/bipme- in/index [23.08.2011].
- Włosik-Wysocka A., Praktyka czyni mistrza, "Wiadomości Turystyczne" kwiecień 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171269621