Warianty tytułu
Mechanizm grywalizacji na platformie e-learningowej sposobem na wzrost motywacji studentów
Języki publikacji
Abstrakty
The purpose of this article is to present an innovative mechanism of gamification implemented on the platform of social learning. In the first part of the article was characterized the most common and easiest to implement mechanisms that occur in the case of courses and e-Learning platforms. The second part of this article describes objectives of WeLearning platform, the third part is devoted to a presentation of created gamification mechanisms for e-Learning courses, users and the whole platform.(fragment of text)
W ostatnich latach wiele firm wykorzystuje w działaniach marketingowych mechanizmy grywalizacji. Również w edukacji wiele procesów związanych z nauczaniem może być tak zmodyfikowanych, aby wykorzystywać mechanizmy dostępne w grach. Głównym celem tych działań jest spowodowanie wzrostu zaangażowania osób uczących się. W artykule przedstawiono projekt innowacyjnej platformy kształcenia społecznościowego na poziomie szkolnictwa wyższego, uwzględniającej mechanizmy grywalizacji. Omówiono szczegółowo system motywacyjny oparty na wirtualnej walucie nazwanej Talentami i jego możliwy wpływ na zachowania użytkowników platformy.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
149--161
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- University of Information Technology and Management in Rzeszów, Poland
Bibliografia
- Deterding S., Meaningful Play: Getting "Gamification" Right, Google Tech Talk, 2011.
- Kapp K.M., The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education, Pfeiffer, 2012.
- Lipińska A., Platforma Kształcenia Społecznościowego WeLearning. System motywacji - instrukcja, WSE, Kraków, Retrieved from https://welearning.edu.pl/e-Learning/instrukcje.
- Muntean C.I., Raising Engagement in e-Learning through Gamification, [in:] Proc. 6th International Conference on Virtual Learning ICVL, pp. 323-329, October 2011.
- Nicholson S., A User-Centered Theoretical Framework for Meaningful Gamification, Games Learning Society, Madison, 2012.
- Nielsen J., Participation Inequality: Encouraging More Users to Contribute, Jakob Nielsen's alertbox, 9, 2006.
- Norman D., The Design of Everyday Things, Doubleday, New York 1990.
- Raymer R., Gamification-Using Game Mechanics to Enhance E- -Learning, "Elearn Magazine" 2011, 9(3).
- Squire K., & Jenkins H., Harnessing the Power of Games in Education, "Insight" 2003, 3(1), p. 5-33.
- Wójcik J. i in., Platforma Kształcenia Społecznościowego We- Learning. Analiza wymagań i specyfikacja systemu, WSE, Kraków, Retrieved from http://www.wse.krakow.pl/pl/Platforma_Ksztalcenia_Spolecznos.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171269999