Czasopismo
2013
|
nr 1(33) Zarządzanie i turystyka - wybrane aspekty sektorowe, funkcjonalne i regionalne
|
95--111
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Facebook as a Social Action Area Businesses and Non-profit Organizations
Języki publikacji
Abstrakty
Facebook jako obszar aktywności internautów jest także przestrzenią prowadzenia akcji społecznych przez firmy i organizacje non-profit. Artykuł prezentuje wyniki badań ilościowych dotyczących oceny skuteczności działań promocyjnych na portalu Facebook.(abstrakt oryginalny)
Social marketing is a philosophy of the company which relies on the use of techniques and rules of classical marketing to induce socially desirable attitudes and behavior. All social activities set themselves the task of shaping these attitudes and behaviors of people so that they constitute a fundamental way of thinking and acting. The aim of the partnership between business and non-profit organization is to conduct public affairs. Marketing common cause (cause marketing) contributes to the growth of the company's value by external expression of pro-social activities of the company and also to introduce the non-profit organizations gathered through social action, as a result of cooperation with the company funds. Currently visible intensive firms and non-profit organization of social media on the substrate, which result directly from changes in society: the development of Web 2.0 and the information society. The area of social media is Facebook, on the ground where the broad develop social actions. The purpose of the article answers the question, and Facebook as an area of social media is an appropriate place of business cooperation between companies and nonprofit organizations. The article relies on direct surveys, conducted on a group N = 500 respondents, the assessment of young people share on Facebook, and their participation in activities for the good of society. Additionally, the article analyses selected charitable activities on Facebook with an evaluation of their effectiveness. (original abstract)
Rocznik
Strony
95--111
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
- Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez Polskie Badania Internetu, listopad 2010, n = 18 292.
- Daw J., Cause Marketing for Nonprofits, John Wiley & Sons Inc., New Jersey 2006.
- Dejnaka A., Badania ankietowe bezpośrednie Współpraca firm biznesu i organizacji non-profit na podłożu Internetu. Udział internautów w działaniach charytatywnych w social mediach, Wrocław 2011. Badania realizowane jako współautor w ramach grantu naukowego KBN pod kierownictwem prof. dr hab. B. Iwankiewicz- Rak, nr NN115247236.
- Doktorowicz K., Społeczności wirtualne - cyberprzestrzeń w poszukiwaniu utraconych więzi, w: Społeczeństwo informacyjne. wizja czy rzeczywistość?, red. L. Haber, Akademia Górniczo- Hutnicza, Kraków 2004.
- Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
- Facebook: the social media revolution, the study and analysis of the phenomenon, FABERNO- VEL Consulting, www.slideshare.net/faberNovel/facebook-study oraz www.facebakers.com [20.04.2011].
- Golka M., Świat reklamy, Agencja Badawczo-Promocyjna ARITA, Warszawa 1995.
- Goodpaster K.E., Matthews J.B., Czy osoba prawna może mieć świadomość?, w: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review, One Press, Gliwice 2007.
- Holme R., Watts P., Corporate social responsability: making good business sense, World Business Council for Sunstainable Development, Genewa 2000.
- Joshi A., Web 2.0 Mining: Analyzing Social Media, InProceedings, Proceedings of the NSF Symposium on Next Generation of Data Mining and Cyber-Enabled Discovery for Innovation, 2007.
- Kaku R., Ścieżka kyosei, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review, One Press, Gliwice 2007.
- Kuc B.R., Od zarządzania do przywództwa, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa 2004.
- Li C., Bernoff J., Marketing technologii społecznych. GROUNDSWELL czyli jak wykorzystać Web 2.0 w twojej firmie, MTBiznes, Warszawa 2009.
- Michalak P.R., Daszkiewicz D., Musz A.,Marketing wirusowy w Internecie, Helion, Gliwice 2009.
- Miska dla psa, www.facebook.com/search.php?q=miska%20dla%20psa&init=quick&tas=0.71 74157113947893&ref=ts
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171270435