PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 22 Nowe koncepcje w zarządzaniu organizacją wobec wyzwań otoczenia | 173--193
Tytuł artykułu

Strategia publicznej rozgłośni regionalnej na przykładzie Radia Koszalin

Autorzy
Warianty tytułu
Strategy of Regional Public Radio Station on a Basis of Koszalin Radio
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem publikacji jest przedstawienie strategii publicznego radia regionalnego na przykładzie Radia Koszalin oraz skutecznych sposobów jej realizacji. Wydaje się to szczególnie ważne wobec toczącej się dyskusji na temat przyszłości mediów publicznych, w tym radiofonii regionalnej. W ostatnich latach polskie rozgłośnie regionalne zmagają się bowiem z wieloma trudnościami. Wynika to z niestabilnego sposobu finansowania mediów publicznych z powodu trudno ściągalnych środków abonamentowych oraz niskich przychodów własnych i kryzysu na rynku reklam. Radio Koszalin, będące jedyną rozgłośnią regionalnej radiofonii publicznej w Polsce, która nie posiada zaplecza w postaci własnego województwa, wypracowało własną strategię na lata 2012-2014. Jest to materiał przygotowany przez zarząd spółki z udziałem pracowników rozgłośni. Strategia ta ma na celu wzrost oddziaływania medialnego radia, a przez to wzrost wartości spółki w kolejnych trzech latach. Nadrzędnym celem Radia Koszalin w optyce długofalowej jest zdobycie i utrzymanie dominującej pozycji na rynku mediów regionu Pomorza Środkowego, a w rezultacie zwiększenie wartości zarówno jako medium masowego o specyfice działania nadawcy publicznego, jak i organizacji gospodarczej opartej na przepisach prawa handlowego. Drogę do tego celu wyznacza nowa strategia spółki. (abstrakt oryginalny)
EN
The publication presents the business strategy of local public radio based on examples from Radio Koszalin. As far as media management in unstable situation is concerned, the efficient execution of strategy is the key factor. Radio Koszalin is the only local public institution that is not supported by its own province. The management board in cooperation with the employees have developed the corporate strategy for years 2012-2014 in order to increase the influence of local media and improve the company value in the long term. The main purpose of Radio Koszalin is to gain the leading position on the media market within the Central Pomerania region. The new strategy provides the effective realization of definite aims. (original abstract)
Twórcy
  • Radio Koszalin SA
Bibliografia
  • Blanchard K., Johnson S. (2011), Jednominutowy menedżer, MT Biznes, Warszawa.
  • Kania J., Zelek A. (2007), Strategie komunikacji społecznej w organizacjach gospodarczych, WZSB, Szczecin.
  • Obłój K. (1996), Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Opracowanie RK (2012), Strategia Radia Koszalin na lata 2012-2014, Koszalin.
  • Sprawozdanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (2010), Warszawa.
  • Tilles S. (2010), Harvard Business Review Polska, nr 84.
  • Ustawa z 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (LexPolonica), tekst jednolity Dz.U. z 2011 r. Nr 43 poz. 226.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171270851

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.