PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 61 | 159--166
Tytuł artykułu

Znaczenie logistyki w rozwoju gospodarki turystycznej Polski

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Meaning of Logistics in Tourist Economy Development in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie jednego z narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem, które służy do koordynacji procesów przypływu. Koordynacja ta jest ukierunkowana na zwiększenie sprawności, redukcję kosztów i podporządkowanie całej działalności wymogom klienta. Tym narzędziem jest logistyka, której podstawowym celem jest zapewnienie pożądanego poziomu usługi przy możliwych do zaakceptowania przez wszystkie strony kosztach. Jest ona istotnym narzędziem przy rozwiązywaniu bieżących i przyszłościowych problemów każdej organizacji. (...)W artykule określono wpływ logistyki na rozwój gospodarki turystycznej poprzez obserwację zmian, jakie zachodzą na rynku usług turystycznych. Wykorzystano metodę analizy systemowej w badaniu zależności rozwoju turystyki od intensywności rozwoju systemu logistycznego danego regionu czy kraju jako integralnego elementu usługi turystycznej.(fragment tekstu)
EN
The article shows possibilities and benefits caused by using logistics conception in tourist enterprises. The need of using logistics management is confirm by dynamic development of tourist services sector on the whole world. The author marks that transport as a main logistics service plays huge role in realization of its basics functions. It concerns to running tourist business as well as to the connections with environment. It can be seen on operation functions level which allow to transform enterprises resources into services. It can also be seen in promoting of marketing functions when the tourist offer reach costumers and in promoting sale process where the particular attention is kept on costumer service. The author accents that logistic management in tourist enterprises allows to achieve settled level of services availing specified and rational costs.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
159--166
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J. 2004. Zarządzanie relacjami z klientem. Warszawa, Difin, 35-36.
  • Koźlak A. 2007. Ekonomika transportu. Teoria i praktyka gospodarcza. Gdańsk, Wydaw. UG, 12.
  • Logistyka. 2009. Red. D. Kisperska-Moroń, S. Krzyżaniak. Poznań, Biblioteka Logistyka, 74-75.
  • Meyer B. 2006. Obsługa ruchu turystycznego. Warszawa, Wydaw. Nauk. PWN, 207-208.
  • Panasiuk A. 2008. Gospodarka turystyczna. Warszawa, Wydaw. Nauk. PWN, 14.
  • Pfohl H.Ch. 1998. Systemy logistyczne. Poznań, Instytut Logistyki i Magazynowania, 12.
  • Rokita J. 2005. Zarządzanie strategiczne. Warszawa, Wydaw. PWE, 76.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171270935

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.