PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 28 Budżetowanie jednostek działalności gospodarczej w teorii i praktyce | 149--159
Tytuł artykułu

Budżetowanie projektów public relations

Warianty tytułu
Budgeting of Public Relations Project
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł traktuje o konieczności budżetowania, nawet w tak trudnej dziedzinie do ewaluacji jak public relations. Dział public relations podlega takim samym prawom rynku, jak pozostałe działy w firmie, stąd zasłanianie się niemożnością wykonania pomiarów, jest zlekceważeniem pracy całego przedsiębiorstwa. Przedsiębiorcy, w momencie gdy nie wybiorą właściwej metody szacowania budżetu, nie będą mogli zbadać efektów działań z zakresu zarządzania wizerunkiem. Żadna metoda szacowania budżetu nie jest optymalna i najlepszym sposobem znalezienia "złotego środka" jest ich łączenie. Budżetowanie public relations, obok określania celów kampanii PR, jest jednym z najważniejszych elementów działania komórek public relations w organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
This report says about necessity of budgeting, even in such a difficult field to evaluating as public relations. This kind of department is a subject to run according the same rules and regulations as the other departments in the company, thus covering itself impossibility of taking measurements is an example to show disrespect to run the business on the market. In case businessmen don't choose a proper evaluating method, they wouldn't examine any effects in the field of image management. Any evaluating method is not optimal and the best way to find a happy medium is putting them together. PR budget, next to determining the aims of PR campaign is one of the most important elements in running PR department in the company. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Bibliografia
  • 1. Budzyński, W., Public relations, Poltext, Warszawa 2005.
  • 2. Do Pelsmacker, P., M. Geuens, J. Van Den Bergh J., Marketing Communication. A European perspective, FT Prentice Hall - Financial Times, Harlow 2004.
  • 3. Griffin, R., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • 4. Jefkins, F., D. Yardin, Public relations, M & E Pitman Publishing, London 1998.
  • 5. Köcher, A., E. Birchmeier, Public relations? Public Relations! Konzepte, Instrumente und Beispiele für erfolgleiche Unternehmenskommunikation, Verlag Industrielle Organisation, Erich 1992.
  • 6. Kotler, Ph., W. Mindak, Marketing and Public Relations. Should they be Partners or Rivals? "Journal of Marketing" 1978, nr 42.
  • 7. Neske, F., Public relations Management, Deutscher Betriebswirte Verlag, Gernsbach 1977.
  • 8. Szymańska, A., Public relations w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocław 2004.
  • 9. Trochimiuk, P., Praktyka public relations. Budżetowanie kampanii public relations, w: Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171271103

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.