PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 22 Nowe koncepcje w zarządzaniu organizacją wobec wyzwań otoczenia | 367--381
Tytuł artykułu

Audyt innowacyjności jako narzędzie wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem

Warianty tytułu
The Audit of Innovation as a Tool to Support the Management of Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie porusza zagadnienie oceny innowacyjności przedsiębiorstw. Jej systematyczne przeprowadzanie powinno służyć skutecznemu zarządzaniu innowacjami w organizacji. Autorka proponuje wykorzystanie w tym celu wirtualnego narzędzia audytu innowacyjności. Projekt ten został wdrożony w Niemczech (Land Hamburg) oraz w Polsce (województwo zachodniopomorskie). Wyniki badań pozwoliły dokonać porównania osiągnięć generowanych przez firmy reprezentujące gospodarki o względnie skrajnych poziomach innowacyjności. Wartość dodaną stanowiły dane odnoście determinant oraz efektów aktywności innowacyjnej podmiotów prowadzących działalność usługową na tle firm stricte produkcyjnych. Wiedza ta została wykorzystana na potrzeby konstrukcji koncepcji audytu dedykowanego organizacjom usługowym. (abstrakt oryginalny)
EN
Article considered the question of evaluation of innovation. The systematic executed should serve effective management innovation in the organization. Author proposes to use for this purpose the virtual instrument the audit of innovation. This project was implemented in Germany and in Poland. Tests results led make to compared achievements generated by the company representing relatively extreme levels of innovation. Added value accounted were data on the determinants and effects of innovation activity operator and related service activities on background companies producing. This knowledge has been used for the construction concept of audit which is dedicated to service organizations. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Drucker P.F. (1995), Zarządzanie w czasach burzliwych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.
  • Europa 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu, Komisja Europejska (2010), Bruksela.
  • Jolly A. (2005), Od pomysłu do zysku, Helion, Gliwice.
  • Kelley T., Littman J. (2009), Sztuka innowacji, MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa.
  • Osiadacz J. (2012), Innowacje w sektorze usług - przewodnik po systematyce oraz przykłady dobrych praktyk, PARP, Warszawa.
  • Oslo Manual, Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, OECD/European Communities 2005.
  • Regionalna Strategia Innowacji Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2011-2020. Program rozwoju, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego (2011), Szczecin.
  • Silvester M., Ahmed M. (2010), Elastyczność w świadczeniu usług, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
  • Skweres-Kuchta M. (2010), Audyt innowacyjności jako wstęp do koncepcji oceny innowacyjności przedsiębiorstw sektora usług [w:] Inwestycja w wiedzę, R. Błasiak-Grudzień (red.), Wojewódzki Urząd Pracy, Szczecin.
  • Toffler A. (1986), Trzecia fala, PIW, Warszawa.
  • Trompenaars F. (2010), Kultura innowacji. Kreatywność pracowników a sukces firmy, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
  • Tyagi R.T., Gupta P. (2010), Strategiczna karta wyników firm usługowych, PWN, Warszawa.
  • W. Chan Kim , R. Mauborgne (2007), Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171271121

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.