PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 23 Polityka ekonomiczna i rynki finansowe a funkcjonowanie gospodarki | 89--103
Tytuł artykułu

Znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu dla rozwoju podmiotów gospodarczych i organizacji społecznych

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility as a Factor of Socio-Economic Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie dotyczy wzajemnych relacji między biznesem a organizacjami pozarządowymi opartych na zasadach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR - Corporate Social Responsibility). Celem rozważań jest prezentacja i próba oceny roli biznesu w realizacji celów społecznych w Polsce. Trudności w ocenie efektów CSR spowodowały, ze wykorzystano rankingi firm zaangażowanych w CSR oraz wyniki konkursów na dobroczyńcę roku, które były przeprowadzone w latach 2003-2007. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper deals with relations between business and nongovernmental organizations (NGO's) based on Corporate Social Responsibility (CSR) action. The paper aims to present and evaluate the role of business in execution of social goals in Poland. The evaluation of CSR effects is very difficult. That's why rankings and "Benefactor of the Year" competitions in 2003 and 2007 were used to evaluate the situation. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Anam L., (2008), Organizacje pozarządowe w strategii firmy CSR, "Trzeci Sektor" nr 12, Warszawa.
  • Austin J., (2000), Strategic collaboration between nonprofits and business, Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 29 (1) supplement.
  • Bishop M., (2007), What is philanthrocapitalism? Alliance, III.
  • Czy pomorskie firmy są aktywne społecznie? (2006), Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga, Warszawa.
  • Czy śląskie firmy są aktywne społecznie? (2006), Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga, Warszawa.
  • Edwards M., (2008), Just another emperor? The myths and realities of philaanthrocapitalism, New York, The Young Foundation.
  • Elkington J., Fennell S., (2000), Partners for Sustainability, [w:] Terms for Endearment: Business, NGO's and Sustainable Development, (red.) Benell J., Greenleaf Publishing, Sheffield 2000.
  • Greszta M., Kozakiewicz M., (2007), Indeks BI-NGO. Komunikowanie społecznego zaangażowania firm poprzez Internet, Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych Bi-NGO, Łódź.
  • Gumowska M., Herbst J., (2007), Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa.
  • Kozakiewicz M., (2008), Indeks BJ-NGO 2007. Jak szybko rozprzestrzenia się wirus CSR? "Trzeci Sektor" nr 12, Warszawa.
  • Kuraszko J., (2008), Współpraca biznesu z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności firm (CSR), "Trzeci Sektor" nr 12, Warszawa.
  • Mazur-Łukasiak M., Kołodziejczyk K., (2008), Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku", "Trzeci Sektor" nr 12, Warszawa.
  • Pękalska M., (2008), Liderzy filantropii, "Trzeci Sektor" nr 12, Warszawa.
  • Postawy wobec społecznej odpowiedzialności biznesu - 2002/2003, Badanie IPSOS Polska przy wsparciu Philip Morris International i Fundacji Komunikacji Społecznej, F.K.S 2002/2003.
  • Roguska B., (2004), Właściciel, pracodawca, obywatel - rekonstrukcja wizerunku prywatnego przedsiębiorcy, [w:] Kolarska-Bobieńska L. (red.), Świadomość ekonomiczna społeczeństwa i wizerunku biznesu, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.
  • Rok B., Stolorz S., Stanny D., (2003), Menedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes. Wiedza - postawy - praktyka, Forum Obywatelskiego Biznesu, Warszawa.
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Wstępna analiza (Corporate Social Responsibility In Poland. Baseline study), (2007), Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju w Polsce, Warszawa.
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR w małym i średnim przedsiębiorstwie - obecna pozycja i przyszłe trendy, Badanie porównawcze przeprowadzone w Niemczech, Francji i w Polsce, (2007), Ródzki Inkubator Przedsiębiorczości Sp. z o.o., Ruda Śląska.
  • Stafiej-Bartosik A., Łukasiak P., (2008), Metoda K4, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce - podejście praktyczne z perspektywy czterech kapitałów, "Trzeci Sektor" nr 12, Warszawa.
  • Wootlif J., Deri C., (2001), NGO's: The New Super Brands, "Corporate Reputation Re view", vol. 4(2).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171271307

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.