PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Jakościowe badania marketingowe w Internecie | 39--56
Tytuł artykułu

Wyznaczniki jakości badań jakościowych w Internecie

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przystępując do badań jakościowych badacze poszukują konstruktywnych odpowiedzi na pytania: Jak określać czy szacować jakość prowadzonych badań? Jak można ją zademonstrować w sposób świadomy i pewny? Kwestie związane z dbaniem o jakość badań stały się jednym z najważniejszych problemów badań jakościowych jako takich. Nie chodzi już tylko o samo uznanie ogólnej wartości i znaczenia tego rodzaju badań (np. w zestawieniu z badaniami ilościowymi), lecz o uznanie jakości procedur wykorzystywanych w konkretnym badaniu i uzyskanych dzięki nim wyników. Dlatego punkt ciężkości rozważań dotyczących jakości badań jakościowych przenosi się obecnie z fundamentalnych kwestii filozoficznych i poznawczych na poziom bardziej praktycznych zagadnień związanych z procesem badawczym.
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
  • Flick U., An introduction to qualitative research, Sage, London, Thousand Oaks, New Delhi 2006
  • Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011
  • Domański Cz., Pruska K., Nieklasyczne metody statystyczne, PWE, Warszawa 2000
  • Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania, red. M. Cieślak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
  • Kordos J., Niektóre aspekty jakości w statystyce małych obszarów, "Wiadomości Statystyczne" 2002, nr 11
  • Jakość w statystyce. GUS, Warszawa - www.stat.gov.pl
  • Fielding N,, Fielding J.L., Linking Data, Sage, London 1986
  • Bryman A., Quantity and Quality in Social Research, Unwin Hyman, London 1988
  • Silverman D., Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, PWN, Warszawa 2009
  • Seale C., The Quality of Qualitative Research, Sage, London 1999
  • Rapley T., Interviews, in: Qualitative Research Practice, eds. C. Seale, G. Gobo, J. Gubrium, D. Silverman, Sage, London 2004
  • Kolny B., Kucia M., Stolecka A., Produkty i marki w opinii e-konsumentów, Onepress, Gliwice 2011
  • Williams M., Avatar watching: participant observation in graphical online environments, "Qualitative Researching" 2007, Vol. 7, No. 1
  • Miller P., Wprowadzenie do obserwacji online: warianty i ograniczenia techniki badawczej, "Przegląd Socjologii Jakościowej" 2012, nr 1, t. 8
  • Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
  • Zeliaś A., Pawełek B., Wanat S., Metody statystyczne. Zadania i sprawdziany, PWE, Warszawa 2002
  • Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Zysk i S-ka, Poznań 2000
  • Hammersley M., Reading Ethnographic Research: A Critical Guide, Longmans, London 1990
  • Mehan H., Learning Lessons: Social Organization in the Classroom, Cambridge, MA: Harvard University Press 1979
  • Popper K., Logika odkrycia naukowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000
  • Badania rynku. Metody, zastosowania. Red. Z. Kędzior, PWE, Warszawa 2005
  • Nowak S., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008
  • Handbook of Qualitative Research, eds. N. Denzin, Y.S. Lincoln, Sage, Thousand Oaks CA 2000
  • Mason J., Qualtative Research, Sage, London 1996
  • Maciejewski G., O jakości w badaniach jakościowych, w: Tendencje w Ekonomii i finansach - Konteksty teoretyczne i rozwiązania praktyczne, red. H. Buk, C.M. Olszak, M. Rowińska, E. Ziemba, Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2013
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171271621

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.