PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 3 | 77--85
Tytuł artykułu

Kapitał intelektualny szkoły wyższej z perspektywy studentów

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kapitał intelektualny uczelni jest podstawowym zasobem niematerialnym szkoły, jest też (lub powinien być) efektem jej funkcjonowania. Zróżnicowanie definicji kapitału intelektualnego, jakie można zaobserwować w literaturze przedmiotu, wynika przede wszystkim z faktu, że są one formułowane przez przedstawicieli różnych zawodów i dyscyplin wiedzy. Najogólniej kapitał intelektualny to informacja i wiedza wykorzystane przez firmę w celu stworzenia wartości lub też zasoby wiedzy osobistej należące do organizacji. W opracowaniu omówione zostały uwarunkowania związane z pomiarem kapitału intelektualnego szkół wyższych. Artykuł koncentruje się tylko na jednym z elementów kapitału intelektualnego szkoły wyższej i prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych przez autora na próbie studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.(fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
77--85
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • A Guide For Intellectual Capital Statements - A Key to Knowledge Management, Danish Agency for Trade and Industry, Ministry of Trade and Industry, listopad 2000.
  • Armstrong M., Human Resource Management, Kogan Page, Londyn 1992.
  • Cote S., Bealy T., The well-being of nations. The role of human and social capital, OECD, Paryż 2001.
  • Carayol N., Objectives, agreements and matching in science-industry collaborations: reassembling the pieces of the puzzle, "Research Policy" 2003, nr 32, s. 887-908, http://cournot2. u-strasbg.fr/EEAAS/carayol/puzzle.pdf, [15.05.2012].
  • Connelly B.L., Certo S.T., Ireland R.D., Reutzel C., Signaling Theory: A Review and Assessment, "Journal of Management" 2011, nr 37 (1), s. 39-65.
  • Edvinsson L., M. Malone, Intellectual Capital: Realizing Your Company's True Value by Finding Its Hidden Brainpower, Harper Collins, Nowy Jork 1997.
  • Bontis N., World Congress of Intellectual Capital Readings, Elsevier Butterworth Heinemann KMCI Press, Boston 2002.
  • Balancing Accounts with Knowledge, Pilot Project, Report by KPMG, The Dutch Ministry of Economic Affairs, Haga 1999.
  • Davis J., Millburn P., Murphy T., Woodhouse M., Successful Team Building, Kogan Page, Londyn 1992.
  • Eustice C. (red.), The REPORT. Research findings and policy recommendations, European Commission Information Society Technologies Programme, Report Series No. 2, 2003, s. 14.
  • Klein D.A., Prusak L., Characterizing intellectual capital. Working Paper, Centre for Business Innovation, Ernst and Young, 1994.
  • Koch G.R., Leitner K.H., Bornemann M., Measuring and Reporting Assets and Results in a European Contract Research Organization, Paper prepared for the Joint German-OECD Conference Benchmarking Industry-Science Relationships, 16-17 października 2000, Berlin, s. 6.
  • MERITUM project, "Guidelines for Managing and Reporting on Intangibles (Intellectual Capital Report)". European Commission, TSER Programme, 2000.
  • Nęcka E., Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk 2003.
  • Lundquist J., Intellectual Capital in Information Technology Companies. A correlational study of IC Rating™ and variables measuring growth and profitability, Orebro University, Szwecja, 2000.
  • Polt W., Rammer Ch., Schartinger D., Gassler H., Schiban A., Benchmarking Industry-Science Relations inEurope - the Role of Framework Conditions, ftp://ftp. cordis.europa.eu/pub/improving/docs/ser_conf_bench_polt.pdf, [15.05.2012] .
  • Spence M., Job Market Signalling, "Quarterly Journal of Economics" 1973, t. 87, nr 3, s. 355-374.
  • Transforming Teacher Education Redefined Professionals for 21st Century Schools, National Institute of Education, Singapore 2008; E. Green, Building a Better Teacher, http://www.nytimes.com/interactive/2010/03/07/magazine/20100307-teacher-videos. html?ref=magazine
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171271915

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.