PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 156 Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena | 298--309
Tytuł artykułu

Raportowanie społecznej odpowiedzialności w świetle teorii i praktyki konkurencyjności przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility Reporting under the Theory and Practice of Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Corporate Social Responsibility reporting is still new in Poland. Information about environment and social performance is usually published either in separate CSR reports or in annual reports (within the m anagem ent commentary' to the financial statement). This allows the author to undertake the first, introductory empirical analysis if the level of CSR reporting is correlated with the competitive position of a publishing economic unit.(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Beckmann S.C., Morsing M., Reisch L.A., Strategie CSR communication: An emerging field, [w:] M. Morsing. S.C. Beckmann (red.), Strategie CSR Communication, DJOF Publishing. Copenhagen 2006.
  • Bieniok H., Ingram M ., Marek J., Kompleksowa metoda diagnozowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem, AE, Katówice 1999.
  • Drucker P., Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, Warszawa 2002.
  • Executive Briefing: The Millennium Poll on Corporate Social Responsibility, E nvironics International Ltd. Toronto 1999.
  • Freeman R.E., Strategic Management. A Stakeholder Approach, Pitman. Boston 1984.
  • Hamel G., Prahalad C ., Compendingfor the Future, Harvard Business School Press, Boston 1996.
  • Handy C., Jaki jest cel istnienia firm?, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review, Helion. Gliwice 2007.
  • Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • Margolis J.D, Elfenbein H .A ., Walsh J.P., Does it pay to be good? A meta-analysis and redirection of research on the relationship between corporate social and financial performance, listopad 2007, http://stakeholder.bu.edu/Docs/Walsh,%20Jim%20Does%20It%20Pay%20to%20Be%20Good.pdf (pobrano 17.04.2009).
  • Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Pierścionek Z., Jurek-Stępień S., Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006.
  • Prahalad C.K.. Ramaswamy V ., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
  • Stankiewicz M., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania, Toruń 2002.
  • Szablewski A., Budowanie wartości i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, [w:] A. Szablewski. K. Pniewski. B. Bartoszewicz (red.), Value Based Management, Poltext, Warszawa 2008.
  • Szymański W., Czy globalizacja musi być racjonalna?, Oficyna Wydawnicza SGH. Warszawa 2007.
  • Szymański W., Źródła sukcesów przedsiębiorstw chińskich, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" 2007, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171272417

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.