PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 130 Problemy gospodarki rynkowej : Polska i świat | 19--29
Tytuł artykułu

Ład prawno-ekonomiczny na niemieckim rynku praw do transmisji sportowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Legal and Economic Order Sports Broadcast Market in Germany
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza znaczenia ekonomicznego rynku medialnego dla niemieckiego sportu (w szczególności dwóch profesjonalnych lig piłki nożnej), jak również oddziaływania Federalnego Urzędu ds. Karteli z Bonn i organów Wspólnoty Europejskiej na ład prawno-ekonomiczny obowiązujący na niemieckim rynku praw medialnych.(fragment tekstu)
EN
Media have an important role in the development of professional sport in Germany. Revenue from broadcast media have become an important source of external financing for German sports enterprises. Their sales are centralized and managed by a company specializing in Professional Leagues in Federal Republic of Germany. The increase in economic importance of sport and the legal system in this sector captured the attention of the Federal Cartel Office and the bodies of the European Community. The interventions of national and European institutions have influenced the changes in the legal order in this market by contributing to greater benefits for consumers, as well as to raise the competitiveness of German sports enterprises. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Die europäische Klubfussballandschaft. Benchmarking-Bericht zur Klublizensierung für das Finanzjahr 2010. UEFA, Nyon 2011, s. 56.
  • Bälle, Tore und Finanzen II: Aktuelle Herausforderungen und Perspektiven im Profifuβball. Red. Ernst & Young. Essen 2005, s.19, 22, 28.
  • Fan Power. Football Money League. Red. D. Jones. Deloitte Sport Business Group, Manchester 2012
  • H. Vőpel: Fuβball-Management. Mikroőkonomische und spieltheoretische Modellierung von Managemententscheidungen im Profifuβball. Hamburgerisches Weltwirtschafts Institut. "Policy Report" 2011, nr 17, s. 11
  • D. Wolf: Zentrale Vermarktung oder Einzelvermarktung von Mannschaftsport im Fernsehen? Die Sicht des deutschen und europäisches Kartellrechts. W: Sport und Medien. Rundfunkfreiheit, Wettbewerb und wirtschaftliche Verwertungsinteressen. Red. H.M. Schellhaaβ. Schriften zur Rundfunkőkonomie, Band 8, Institut für Rundfunkőkonomie - Universität Kőln,Vistas Verlag, Berlin 2000, s. 88.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171274091

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.