Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Społeczna odpowiedzialność firm spożywczych w Słowacji - narzędzie zrównoważonego rozwoju
Języki publikacji
Abstrakty
Many environmental strategies relying on a mere improvement of resource productivity and eco-efficiency of processes and products are fully to address the environmental impacts induced by increasing consumption. In addition to these strategies, the concept of sustainable consumption calls for changing the levels and patterns of consumption, which require complimentary approaches. Consumer's don´t realize the consequences of their own consumer behavior to the environment. The aim of the paper is analyze the selected tools of the sustainable environmental marketing that extends the traditional marketing approach of social responsibility. Globalization and sustainable development contributes to discussions about business in society and their roles. It is clear that the business community can have a positive impact on the achievement of the objectives of both concepts. (original abstract)
Wiele strategii środowiskowych skupionych wokół poprawy wydajności zasobów i ekologicznej efektywności procesów i produktów, oddziałuje na środowisko także przez wzrost konsumpcji. Koncepcja zrównoważonej konsumpcji, zakładająca zmianę poziomu i struktury spożycia, wymaga nowego, uzupełnionego podejścia. Konsumenci nie zdają sobie sprawy z konsekwencji własnego oddziaływania na środowisko. Celem artykułu jest ocena wybranych narzędzi zrównoważonego marketingu, który poszerza tradycyjne podejście do marketingu o odpowiedzialność społeczną. Koncepcje globalizacji i zrównoważonego rozwoju przyczyniają się do dyskusji na temat roli biznesu w społeczeństwie, który może się przyczynić do realizacji celów obydwu koncepcji. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
41--50
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Slovak Agricultural University in Nitra
autor
- Slovak Agricultural University in Nitra
Bibliografia
- Atie K. 1995: Environmental marketing Management: Meeting the Green Challenge, London, Pitman Publishing, 128.
- Borguľa M. 2011: Ekologický marketing: príležitosť pre inováciu, cit. 11.09.2012, Dostupné z http://of.euba.sk/zbornik2011/ZBORNIK %20VEDECKYC H%20STATI %202011-PDF /KMR /BOR GU%C4%BDA _M._KMR .pdf
- Charter M. 1992: Greener Marketing: A Greener Marketing Approach to Business, Sheffield, UK, Greeanleaf Publishing, 58.
- European Commission 2010. Making Sustainable Consumption and Production a Reality, [In] A guide for business and policy makers to Life Cycle Thinking and Assessment, Luxembourg, Publications Office of the EU, 2012, 29.
- Havlíková J. 2007: Trvalo udržateľný rozvoj v medzinárodnom kontexte, cit. 11.4.2007, http://www.tur.sk/index.stm?apc=0--79efcdc8d3c1e81704b24af08cdc6376-1-1&x=72631
- Kubicová L. 2008: Vývoj spotrebiteľského dopytu po potravinách, Vedecká monografia, Nitra, SP U, 85.
- Mičeková E. 2012: Analýza spoločenskej zodpovednosti v potravinárskom priemysle na Slovensku, Dizertačná práca, Nitra, SP U, p. 82.
- Mura L., Grublová E., Gecíková I., Kozelová D. 1995: Analýza modelov internacionalizácie podnikania, Studia Oeconomica Universitatis Babes Bolyai.
- Peatie K. 1998: Environmental marketing Management: Meeting the Green Challenge, USA , Pitman Publishing, 309.
- Prokeinová R. 2010: Využitie SASu ako nástroja kvantitatívnych analýz v dotazníkovom prieskume. In SAS Fórum publication. Praha: SAS , 2010. [cit. October 12-2012]. Dostupné na < http://www.sas.com/offices/europe/czech/events/2010/sas_forum/posters/Poster_Prokeinova.pdf>
- Remišová A. 2011: Etika a ekonomika, [in] Analýza spoločenskej zodpovednosti v potravinárskom priemysle na Slovensku, Mičeková E. (ed.), Dizertačná práca, Nitra, SP U, p. 82.
- Ubrežiová A., Ubrežiová I., Horská E. 2012: Corporate social responsibility implementation in international management; a way to increase competitiveness of a company. In Management - Leadership - Strategy - Competitiveness. Gödöllő: Szent István University, 93-100.
- World Business Council For Sustainable Development. 2008: Sustainable Consumption Facts and Trends. From a business perspective. The Business Role Focus Area, Switzerland, Atar Roto Presse SA , 38.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171274269