Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Czy metody nauczania wykorzystywane obecnie w kształceniu dzieci i młodzieży mogą skutecznie rozwijać ich kompetencje kluczowe? Jakie metody są najbardziej efektywne? Jak powinna wyglądać szkoła XXI wieku? Te pytania zadaje sobie dyrektor każdej szkoły w Polsce. Codziennie próbują na nie odpowiedzieć także tysiące nauczycieli. Nie ma jednak prostej i jednoznacznej odpowiedzi. Jedno jest pewne - rynek oczekuje pracowników, którzy bez większych ograniczeń radzą sobie w stechnicyzowanym świecie, a przy tym potrafią być kreatywni, myśleć krytycznie, współpracować w grupie, wyszukiwać i przetwarzać informacje oraz nimi zarządzać, korzystać z mediów cyfrowych, adaptować się do zmieniających się warunków, podejmować samodzielne decyzje. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
Bibliografia
- E-Akademia Przyszłości, www.eakademiaprzyszlosci.pl.
- Gemius, Dzieci aktywne online, http://emilek.pl/artykuly/raport_gemius_dzieci_aktywne_online.pdf.
- Hojnacki L. , Trwa konferencja "Nauczycielu podejdź do e-tablicy", http://www.hojnacki.net/2010/04/trwa-konferencja-nauczycielu-podejdz-do.html.
- Kołodziejczyk W., Edukacja 2.0 - wyzwaniem dla współczesnej szkoły, http://edukacjaprzyszlosci.blogspot.com/2010/02/edukacja-20-wyzwaniem-dla-wspoczesnej.html.
- National Center for Education Statistics 2006, http://nces.ed.gov/.
- Podstawa programowa wraz z komentarzem. Edukacja historyczna i obywatelska w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, http://www.nauczaniefilozofii.uni.wroc.pl/pliki/podstawyprogramowe.pdf.
- Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:394:0010:0018:pl:PDF.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171275507