PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 1 | 65--70
Tytuł artykułu

Wspieranie rozwoju kompetencji kluczowych u gimnazjalistów - projekt e-Akademia Przyszłości

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Czy metody nauczania wykorzystywane obecnie w kształceniu dzieci i młodzieży mogą skutecznie rozwijać ich kompetencje kluczowe? Jakie metody są najbardziej efektywne? Jak powinna wyglądać szkoła XXI wieku? Te pytania zadaje sobie dyrektor każdej szkoły w Polsce. Codziennie próbują na nie odpowiedzieć także tysiące nauczycieli. Nie ma jednak prostej i jednoznacznej odpowiedzi. Jedno jest pewne - rynek oczekuje pracowników, którzy bez większych ograniczeń radzą sobie w stechnicyzowanym świecie, a przy tym potrafią być kreatywni, myśleć krytycznie, współpracować w grupie, wyszukiwać i przetwarzać informacje oraz nimi zarządzać, korzystać z mediów cyfrowych, adaptować się do zmieniających się warunków, podejmować samodzielne decyzje. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
65--70
Opis fizyczny
Bibliografia
  • E-Akademia Przyszłości, www.eakademiaprzyszlosci.pl.
  • Gemius, Dzieci aktywne online, http://emilek.pl/artykuly/raport_gemius_dzieci_aktywne_online.pdf.
  • Hojnacki L. , Trwa konferencja "Nauczycielu podejdź do e-tablicy", http://www.hojnacki.net/2010/04/trwa-konferencja-nauczycielu-podejdz-do.html.
  • Kołodziejczyk W., Edukacja 2.0 - wyzwaniem dla współczesnej szkoły, http://edukacjaprzyszlosci.blogspot.com/2010/02/edukacja-20-wyzwaniem-dla-wspoczesnej.html.
  • National Center for Education Statistics 2006, http://nces.ed.gov/.
  • Podstawa programowa wraz z komentarzem. Edukacja historyczna i obywatelska w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, http://www.nauczaniefilozofii.uni.wroc.pl/pliki/podstawyprogramowe.pdf.
  • Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:394:0010:0018:pl:PDF.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171275507

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.