PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 300 Innowacje w zarządzaniu | 141--149
Tytuł artykułu

Innowacyjne rozwiązania w gwarancji jakości

Warianty tytułu
Innovative Solutions in the Quality Guarantee
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rosnąca konkurencja wymusza na przedsiębiorstwach poszukiwanie takich rozwiązań, które stworzą im szansę na sukces rynkowy. Jednym z nich jest instytucja gwarancji dotycząca jakości produktu. Poprzestanie przedsiębiorców na standardowych rozwiązaniach gwarancyjnych jest działaniem mało skutecznym. Oferta gwarancyjna przedsiębiorcy musi być postrzegana przez klienta/konsumenta jako coś nowego, odmiennego, korzystniejszego w porównaniu z konkurentami. Propozycje przedstawiane przez gwaranta muszą wychodzić poza ogólnie przyjęte standardy.(abstrakt oryginalny)
EN
Increasing competition requires from the organisations to look for solutions which give them a chance for market success. Product guarantee is one of such possibilities. Common guarantee solutions are neither sufficient nor long-term. Guarantee offer of an entrepreneur must be seen by the customer/consumer as something new, different, more favorable in comparison with competitors. Proposals presented by a guarantor have to go beyond familiar frames.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • Byrd J., The Innovation Equation - Bulding Creativity and Risk Taking in Your Organization, Jossey- -Bass Publishing, San Francisco 2003.
  • Czarnota A., Wpływ innowacji na konkurencyjność przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Politechniki Koszalińskiej nr 3 (2009/13).
  • Drucker C.E., Zarządzanie w czasach burzliwych, Warszawa 1995.
  • Drucker C.F., Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa 1992.
  • Drucker C.F., Zarządzanie XXI wieku - wyzwania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2009.
  • Dyrektywa 99/44/WE z dnia 25 maja 1999 r. w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym gwarancji (Dz.Urz. WE L 171 z 7.07.1999).
  • Fiedor B., Teoria innowacji, PWN, Warszawa 1979.
  • http://www.portfel.pl/pdf/art4667 (26.10.2012).
  • http://ce.computers.toshiba-europe.com/innovation/pl/services/warranty-extension/ (26.10.2012).
  • http://www.bosch-professional.com/pl/pl/serwis/gwarancja/gwarancja.html (5.10.2012).
  • http://www.electroworld.pl/strona/przedluzona_gwarancja (26.10.2012).
  • http://www.euro.com.pl/pomoc.xml (26.10.2012).
  • http://blogi.ifin24.pl/trystero/2009/11/09/rozszerzona-gwarancja-asymetria-informacji-i-psychologia- awersji-do-ryzyka/ (26.10.2012).
  • Janasz W., Kozioł K., Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
  • Kasprzak A., Pelc K.I., Innowacje. Strategie techniczne i rozwojowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2012.
  • Kotler Ph., Kotler o marketingu - Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach, Wydawnictwo New Media, Warszawa 2010.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • McKeown M., The Truth About Innovation, Pearson/Financial Times, New York 2008.
  • Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 3rd edition, OECD and Eurostat, 2005.
  • Pecyna M., Ustawa o sprzedaży konsumenckie - komentarz, wyd. 2, ABC a WoltersKluwer business, Warszawa 2007.
  • Prahalad C.K., Krishnan M.S., Nowa era innowacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  • Stefanicki R., Ochrona konsumenta w świetle ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, Zakamycze 2006.
  • Schumpeter J., Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
  • Tapscott D., Gospodarka cyfrowa. Nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Systemowej, Business Press, Warszawa 1998.
  • Tidd J., Bessant J., Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Oficyna WoltersKluwer business, Warszawa 2011.
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (DzU nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
  • Ustawia z dnia 27 czerwca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz. 1176 z późn. zm).
  • Wieczorek E., Sprzedaż konsumencka, [w:] Europejskie prawo konsumenckie a prawo polskie, red. E. Nowińska, P. Cybula, Zakamycze 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171275517

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.