PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 310 Przedsiębiorstwo jako organizacja ucząca się | 277--286
Tytuł artykułu

Strategia obecności przedsiębiorstw w przestrzeni internetowej w trudnych sytuacjach - przykłady

Warianty tytułu
Strategy for the Presence of Companies in the Area of Internet in Difficult Situations - Examples
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zarysowanie problematyki interakcji między konsumentami i firmami w warunkach dynamicznego rozwoju rzeczywistości cyfrowej oraz wskazanie szans i zagrożeń związanych z pojawieniem się nowych kanałów komunikacji. Na konkretnych przykładach pokazano, jak mogą się kształtować te relacje nowego typu. Firma Dell i Timberland zostały zmuszone przez swoich konsumentów do tego, by zareagować na opinie wyrażone przez nich w mediach społecznościowych i obu udało się zażegnać ryzyko utraty reputacji. Firma Toyota z kolei posłużyła się nimi, by dotrzeć z ostrzeżeniami o wadzie produkcyjnej w kilku modelach do szerokiego grona klientów(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to highlight interactions between consumers and companies in the context of dynamic development of digital world and to pinpoint opportunities and threats that arise from new communication channels. Examples from business practice show how those relations can be shaped. Dell and Timberland were forced by their consumers to react when unpleasant opinions arose in social media, but both of them managed to avoid reputational risk. Toyota, on the other hand, used social media to reach broad audience with the message that few of Toyota models have production flaws, which might be dangerous.(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Coombs W.T., Ongoing Crisis Communication. Planning, Managing and Responding, Sage Publications, 2007.
  • Funk T., Web 2.0 and Beyond. Understanding the New Online Business Models, Trends and Technologies, Praeger, 2009.
  • Gillin P., Secrets of Social Media Marketing. How to Use Online Conversations and customer Communities to Turbo-Charge Your Business, Quill Driver Books, 2009.
  • Jordan-Meier J., The Four Stages of Highly Effective Crisis Management. How to Manage the Media in the Digital Age, CRS Press, 2011
  • Kimmel A.J., Connecting with Customers, Oxford University Press, Oxford 2010.
  • Li C., Bernoff J., Groundswell. Winning in a World Transformed by Social Technologies, Harvard Business Review Press, 2011.
  • Ling R., New Tech, New Ties. How Mobile Communication is reshaping Social Cohesion, MIT Press, 2008.
  • Łaszyn A., Komunikacja kryzysowa, [w:] Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków, red. B. Janiszewska, Związek Firm Public Relations, Warszawa 2006.
  • Qualman E., Socialnomics. How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business, John Wiley & Sons, 2011.
  • Regester M., Larkin J., Zarządzanie kryzysem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Shah R., Social Networking for Business. Choosing the Right Tools and resources to Fit Your Needs, Pearson Education, 2010
  • Shih C., The Facebook Era, Pearson Education, 2009
  • Swartz J., Jak prezes Timberlandu stawił czoła rozgniewanym aktywistom, "Harvard Business Review Polska", maj 2011.
  • Ulmer R.R., Sellnow T.L., Seeger M.W., Effective Crisis Communication. Moving from Crisis to Opportunity, Sage Publications, 2011
  • Weber L., Marketing to Social Web, John Wiley and Sons, Hoboken 2009.
  • http://autentika.pl/blog/toyota-walczy-w-social-media.
  • http://blogcampaigning.com/2007/10/dells-hell-looking-back-with-jeff-jarvis/.
  • http://bus.wisc.edu/mba/strategic-human-resource-management/blog/2013/01/22/pressure-to-change- -how-do-companies-respond-to-environmental-or-social-activists.
  • http://buzzmachine.com/2005/06/21/.
  • http://infosocialmedia.blogspot.com/2010/03/kryzys-w-dobie-social-media-na.html.
  • http://marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/aid=m4bc4beb5e26c2.
  • http://www.customerthink.com/article/you_can_learn_dell_hell_dell_did.
  • http://www.facebook.com/toyota.
  • http://www.fastcompany.com/1327598/timberland-candor-moves-dial.
  • http://www.huffingtonpost.com/jeffrey-b-swartz/i-fought-the-law-and-the_b_247904.html.
  • http://www.slideshare.net/chaturvedibraj/dell-hell-a-social-media-learning.
  • http://www.timberland.com/category/index.jsp?categoryId=4216412&locale=en_US&language=US.
  • http://www.wiadomosci24.pl/artykul/jak_oczarowac_tajemnica_o_fenomenach_portali_219239.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171275899

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.