PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 2 | 44--49
Tytuł artykułu

Projektowanie i produkcja kursów e-learningowych dla dydaktyki akademickiej na przykładzie Uniwersytetu Gdańskiego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Po okresie stosunkowo łatwego tworzenia i użytkowania asynchronicznych szkoleń elektronicznych wyzwania współczesnej dydaktyki akademickiej oraz szybki rozwój technologii ICT spowodowały podniesienie wymagań jakościowych wobec nowych kursów e-learningowych. Winny one cechować się wysokim stopniem multimedialności, co oznacza potrzebę wbudowania w nie elementów grafiki, animacji, filmów, symulacji interaktywnych oraz przede wszystkim technologii Web 2.0. Profesjonalna produkcja tego typu szkoleń elektronicznych jest kosztowna i wymaga współpracy wielu specjalistów: autorów treści e-learningowych, projektantów szkoleń elektronicznych (instructional designers), grafików, programistów, lektorów, administratorów platform e-learningowych. Wyzwanie to podjął zespół projektowy Uniwersytetu Gdańskiego, przystępując do opracowania i wdrożenia sześciu w pełni multimedialnych, interaktywnych kursów e-learningowych: "Bioinformatyka strukturalna", "Fuzje i przejęcia", "Prawa i obowiązki podatnika w postępowaniach", "Projektowanie i wdrażanie kursów e-learningowych 2.0", "Repetytorium z fizyki z elementami matematyki" oraz "Studenckie inicjatywy gospodarcze". Zainicjowany przez Radę Programową ds. Nauczania na Odległość UG projekt, pt. "Akademickie kursy kształcenia na odległość na Uniwersytecie Gdańskim", został dofinansowany z funduszy europejskich - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. W niniejszym artykule przedstawiono założenia i rezultaty wdrożenia tego projektu. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
44--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Brown A., Green T., The Essentials of Instructional Design: Connecting Fundamental Principles with Process and Practice, Prentice Hall, Nowy Jork 2005.
  • Coleman D., Levin S., Collaboration 2.0 Technology and Best Practices for Successful Collaboration in a Web 2.0 World, Happy About, Wadsworth 2008.
  • Green T., Brown A., Robinson L., Making the Most of the Web in Your Classroom: A Teacher's Guide to Blogs, Podcasts, Wikis, Pages, and Sites, Corwin Press, Wadsworth 2008.
  • Horton W., e-Learning by Design, Pfeiffer, Wadsworth 2006.
  • Jones A., Web 2.0 Heroes: Interviews with 20 Web 2.0 Influencers, Wiley, Indianapolis 2008.
  • Kuciapski M., Model for project management for development and implementation of e-learning courses, [w:] Proceedings of BIR'2010, The 9th International Conference on Perspectives in Business Informatics Reseach, Springer-Verlag, Berlin 2010.
  • Kuciapski M., Specification for designing web-based training courses and an application model based on it, [w:] M.C. Barry, M. Lang, W. Wojtkowski, G. Wojtkowski, S. Wrycza, J. Zupancic (red.), The Inter-Networked World: ISD Theory, Practice, and Education, Springer-Verlag, Nowy Jork 2008.
  • Wrycza S., Kuciapski M., Design and Implementation of e-learning courses, [w:] A. Tait, A. Szucs (red.), Proceedings of The 17th Annual Conference of European Distance and E-learning Network "Innovation in Learning Communities", Gdańsk 2009.
  • Wrycza S., Kuciapski M., Selected issues and aspects of e-learning development on the Baltic Sea Virtual Campus, Proceedings of BIR'2008 The Seventh International Conference on Perspectives in Business Informatics Reasearch, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2010.
  • Wrycza S., Wojtkowiak J. (red.), Nauczanie na odległość: wyzwania - tendencje aplikacje, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002.
  • BSVC - Baltic Sea Virtual Campus, http://www.bsvc.org.
  • EDEN - European Distance and E-learning Network, http://www.eden-online.org.
  • Portal Edukacyjny Uniwersytetu Gdańskiego, http://pe.ug.edu.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171275919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.