PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 23 | nr 2 | 123--130
Tytuł artykułu

The Influence of Online Reviews on Customers and Travel Agencies

Warianty tytułu
Wpływ komentarzy internetowych na klientów i biura podróży
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The past couple of years the tourism industry has undergone massive changes. Not only does it struggle with economic crisis, but it also had a bit of a crisis itself when online travel shops popped up. Along with these new websites came online reviews, where people could tell other people about their experiences and which are becoming more and more important in the vacation buying process, since tourists are more likely to consider buying a vacation when there are reviews available. Social media are a new form of online marketing, and recently became one of the biggest word of mouth advertisements online. In this article, the focus will be on the changes in tourism industry because of social media and online reviews, as the effect on both hotels and travel agencies from the immense changes in their industry is examined. The online reviews phenomenon has become a social convergence trend, where specialized travel websites and hotels alike increase their sociality by adopting applications which enable real-time sharing of contents among the visitors. (original abstract)
W ciągu ostatnich kilku lat branża turystyczna przeszła ogromne zmiany. Musiała zmagać się nie tylko z kryzysem ekonomicznym, ale też z ogromnymi wyzwaniami, jakie postawiły przed nią pojawiające się na rynku internetowe biura podróży. Klienci, zamiast korzystać z tradycyjnej formy zakupu wakacji, wiążącej się z koniecznością odwiedzenia biura podróży, mogą wykupić wakacje lub pobyt w hotelu w internecie, nie wychodząc z domu. Wraz z uruchomieniem w sieci globalnej stron internetowych pośredniczących w sprzedaży oferty turystycznej pojawiły się towarzyszące tym stronom komentarze internetowe - nowy sposób, w jaki korzystający z oferty mogą podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami z pobytu w hotelach. Komentarze internetowe odgrywają coraz większą rolę w procesie kupowania wakacji. Klienci chętniej sięgają po oferty wakacyjne, jeśli dostępne są komentarze. Nową formą marketingu internetowego stają się media społecznościowe, które w ostatnim okresie stały się jedną z najistotniejszych form internetowego marketingu szeptanego. Niniejszy artykuł poświęcony jest zmianom, jakie dokonują się obecnie w branży turystycznej pod wpływem mediów społecznościowych oraz komentarzy internetowych. Autorzy artykułu badają wpływ tych zmian na hotele i biura podróży. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
23
Numer
Strony
123--130
Opis fizyczny
Twórcy
  • School of Business and Economics, TEI of Athens
  • School of Business and Economics, TEI of Athens
Bibliografia
  • Au A. Adoption of web 2.0 by tourism businesses in NSW (Research Reports). Sydney: Tourism New South Wales, 2010.
  • Jones C., Yu R. "Travel industry uses Facebook and Twitter to reach customers". USA Today, 7.07.2010.
  • Schegg R., Liebrich A., Scaglione M., Ahmad , S. F. S. "An exploratory field study of web 2.0 in tourism". In: Information and communication technologies in tourism 2008. Ed. P. O'Connor, W. Höpken, U. Gretzel. Wien: Spinger, 2008, pp. 152-163. ISBN 9783211772799.
  • Katsoni V., Venetsanopoulou M. "Use of innovation systems for an effective tourism marketing development strategy". e-Journal of Science & Technology [online, accessed: 2014-02-03], 2013, vol. 8, no. 5, pp. 33-40. Available online: http://e-jst.teiath.gr/.
  • Pramis J. Worldwide smartphone usage will reach 1.4 billion this year [online, accessed: 2013-05-11], 2013. Available online: http://www.digitaltrends.com/mobile/worldwide-smartphone-usage-will-reach-1-4-billion-2013.
  • Haenlein M., Kaplan A. M. "An empirical analysis of attitudinal and behavioral reactions toward the abandonment of unprofitable customer relationships". Journal of Relationship Marketing, 2010, vol. 9, iss. 4, pp. 200-228.
  • Bellstrom K. Travel agents are staging a comeback [online, accessed: 2013-05-11], 2007. Available online: http://www.smartmoney.com/spend/travel/travel-agents-are-staging-a-comeback- 21275/.
  • Wikipedia, Expedia, Inc. [online, accessed: 2013-05-07], 2013. Available online: http://en.wikipedia.org/wiki/Expedia,_Inc.
  • Katsoni V., Dionysopoulou P. "The influence of social media (SM) & information and communication technologies (ICTs) and the creation of collaborative commerce (c-commerce) in the tourism sector". In: Tourism trends and advances in the 21st century. 5th International Scientific Conference May 30―June 2. Rhodes: University of the Aegean, 2013, pp. 198-205.
  • Aggarwal B. Importance of social media tracking and online reputation management [online, accessed: 2013-05-05]. Hotel Business Review. Available online: http://hotelexecutive.com/business_review/2821/importance-of-social-media-tracking-and-online-reputation-management.
  • Browning V., So K. K. F., Sparks B. "The influence of online reviews on consumers' attributions of service quality and control for service standards in hotels". Journal of Travel & Tourism Marketing, 2013, vol. 30, iss. 1-2, pp. 23-40.
  • Buckley R., Perkins H. A., Sparks B. E. "Online travel reviews as persuasive communication: The effects of content type, source, and certification logos on consumer behaviour". Tourism Management, 2013, vol. 39, pp. 1-9.
  • Vermeulen I. E., Seegers D. "Tried and tested: The impact of online hotel reviews on consumer consideration". Tourism Management, 2009, vol. 30, iss. 1, pp. 123-127.
  • O ' Mahony M. P., Smyth B. "Learning to recommend helpful hotel reviews". In: RecSys'09: Proceedings of the third ACM conference on Recommender Systems. New York: ACM, 2009. ISBN 978-1-60558-435-5.
  • Booking.com. In het kort [online, accessed: 2013-05-07]. Available online: http://www.booking.com/general.nl.html?aid=357006;label=gog235jc-general-nl-XXdocscareerUopportunities-unspec-grcom;sid=5bb4630d6e1f95bb6945c751c751dc42;dcid=1;tmpl=docs/about.
  • Kavoura A., Katsoni V. "From e-business to c-commerce: Collaboration and network creation for an e-marketing tourism strategy". Tourismos: An international Multidisciplinary Journal of Tourism, Special Issue in Tourism Destination Marketing & Management, 2013, vol. 8, no. 3, pp. 113-128.
  • Dogac A. et al. "Semantically enriched web services for the travel industry". ACM SIGMOD Record, 2004, vol. 33, no. 3, pp. 21-27.
  • Galloway L., Mochrie R. I., Deakins D. "ICT-enabled collectivity as a postitive rural business strategy". International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, 2004, vol. 10, iss. 4, pp. 247-259.
  • Sharma P., Carson D., DeLacy T. "National online tourism policy initiatives for Australia". Journal of Travel Research, 2000, vol. 39, no. 2, pp. 157-162.
  • Sheldon P. J. Tourism information technology. New York: CABI Publishing, 1998. ISBN 0851991815.
  • Werthner H., Klein S. "ICT and the changing landscape of global tourism distribution". Electronic Markets, 1999, vol. 9, no. 4, pp. 256-262.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171276021

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.