Czasopismo
2010
|
nr 15 Procesy transformacji przemysłu i usług w regionalnych i krajowych układach przestrzennych = Processes of Transformation of Industry and Services in Regional and National Spatial Systems
|
219--228
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Sustainable Development Strategy as a Challenge for the Processes of Transformation in Industry and Services
Języki publikacji
Abstrakty
Budowa zintegrowanego systemu wartości w obrębie firmy to już nie tylko wyzwanie dla transformującego się przemysłu i usług, ale swoisty standard, bez którego przedsiębiorstwa w niedługim czasie nie będą mogły się obejść. Stopień wierzytelności firmy, jej działań w sferze etyki środowiskowej i społecznej, staje się coraz ważniejszym czynnikiem decydującym o tym, czy firma jest wystarczająco konkurencyjna wobec innych podmiotów i czy warto, aby była obecna na rynku. Przyjęcie i uwzględnianie działań w zakresie zrównoważonego rozwoju z czasem stanie się wskaźnikiem kondycji przedsiębiorstwa, wskaźnikiem dla jego być czy nie być.(fragment tekstu)
Sustainable Development is a strategy which has evidently expanded in the economy. Processes of industry and services transformation become a favourable occasion especially for ethical reflection. Sustainable Development as a strategy of company management is a real challenge for the above mentioned processes. This article concentrates on the advantages of this strategy put into practice, which allows the perception of such problems as: environmental protection, care about the place of employment, local society, etc.(original abstract)
Rocznik
Strony
219--228
Opis fizyczny
Twórcy
- Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu; Wyższa Szkoła Technologii Teleinformatycznych w Świdnicy; Autorskie Licea Artystyczne "ALA" we Wrocławiu; CKU przy ZK nr 1 we Wrocławiu
Bibliografia
- Adamczyk J., 2009, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa
- Agenda 21, 1997, Sprawozdanie z realizacji w latach 1992-1996, MOŚZNiL, Warszawa
- Bauman Z., 2000, Globalizacja, PIW, Warszawa
- Evan W.M., Freemen E., 1999, Teoria nowoczesnej korporacji oparta na koncepcji "udziałowców zewnętrznych". Kapitalizm Kantowski, [w:] G.D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa
- Frederick W.C., Davis K., Post J.E., 1988, Business and Society. Corporate Strategy, Public Ethics, McGraw-Hill Publishing Company, New York
- Friedman M., 1999, Społeczna odpowiedzialność biznesu to zwiększanie zysków, [w:] G.D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa, s. 260-2265
- Gelbspan R., 1998, The Heat is On, Perseus Publishing, Cambridge, Massachusetts
- Johannesburg Summit, 2002, World Summit on Sustainable Development, UN, Washington
- Laszlo Ch., 2008, Firma zrównoważonego rozwoju, EMKA, Warszawa
- Mouffe Ch., 2005, Paradoks demokracji, WNDSWE, Wrocław
- Rybak M., 2004, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa
- Wskaźniki zrównoważonego rozwoju, 2005, red. T. Borys, Ekonomia i Środowisko, Warszawa- Białystok
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171276327