PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 (14) | 26--46
Tytuł artykułu

Motywowanie i wpływ wynagrodzenia na motywację pracowników do pracy - ujęcie empiryczne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Motivating and the effect of remuneration on employees' motivation for work - an empirical approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest poznanie systemów motywacyjnych i sposobów wynagradzania oraz ich wpływu na poziom motywacji pracowników i związek z cechami osób zatrudnionych. Struktura artykułu jest następująca. Po omówieniu, w sposób syntetyczny, teoretycznych aspektów związanych z motywowaniem za pośrednictwem wynagradzania, skoncentrowano się na metodologii badań. W dalszej części artykułu przeanalizowano kluczowe determinanty poziomu motywacji do pracy, do których zaliczono: odczuwane poczucie autonomii w miejscu pracy, staż pracy, ocena komunikacji wewnętrznej zaangażowanie w pracę, zadowolenie z wynagrodzenia, stosowany w firmie system motywacyjny oraz czynniki motywujące do pracy (w oparciu o dwuczynnikową teorię satysfakcji z pracy Herzberga). Podsumowanie rozważań i ważniejsze wnioski kończą niniejszy artykuł. (fragment tekstu)
EN
Remuneration policy has a special role in managing human resources at the operational and strategic levels. At the operational level, remuneration is important for acquiring, stabilizing and motivating workforce. At the strategic level, it should enable the integration of human resources and thereby implementation of organizational strategy, development of human capital and creation of corporate culture improving efficiency and ensuring ethical conduct. Motivating employees is more than just a sum of factors intended to create and keep their commitment at the desired level. It rather requires the synergy of variables that complement, strengthen and even correlate with each other. The group of employees to which a well-defined set of incentives is addressed is also important, as the role of particular incentives may vary depending on the situation of an employee. This is the context in which the article analyses (based on Herzberg' two-factor work satisfaction theory) key determinants of motivation for work, such as the perception of one's autonomy in the workplace, employee's length of service, the opinion about internal communication and involvement in work, satisfaction with remuneration, company's motivational system and motivators for work. The final section contains a summary of the discussion and major conclusions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
26--46
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski, doktorant
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Armstrong M. (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków.
  • Borkowska S. (2004), Motywować skutecznie, Warszawa.
  • Borkowska S. (2006), Strategie wynagrodzeń, Kraków.
  • Karney J. (2007), Psychopedagogika pracy: wybrane zagadnienia z psychologii i pedagogiki pracy, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171276373

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.