PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | z. nr 9 Problemy globalizacji i regionalizacji. Cz. 2 | 459--469
Tytuł artykułu

Bariery dostępu do edukacji ludności wiejskiej a reforma edukacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rural Population Barriers in Access to Education in the Context of Educational System Reform
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jedną z barier rozwoju obszarów wiejskich jest niski poziom wykształcenia oraz aktywności mieszkańców wsi, co idzie w parze z ich małą aktywnością zawodową, kulturalną i społeczną. sytuacji tej towarzyszą gorsze możliwości kształcenia ludności wiejskiej, które wynikają zarówno z uwarunkowań funkcjonowania systemu oświatowego na wsi, jak i możliwości finansowych wiejskich gospodarstw domowych. problem ten miała rozwiązać reforma edukacji, której założeniem było zniwelowanie nierówności edukacyjnych dzieci i młodzieży pochodzących z różnych środowisk. Celem niniejszego referatu będzie próba odpowiedzi na pytanie, czy cel ten został osiągnięty.(fragment tekstu)
EN
One of barrier in rural areas development is low level of inhabitants education and activity. Above situation is still worsening regarding the following reasons; long distance to schools, worse living conditions, poor educational offer as well as low education quality. The main issue of educational reform is equalizing of educational differences. The research carried on the sample of rural households in Lublin region show that the above target has not been fully realized.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Akademia Rolnicza w Lublinie
Bibliografia
  • Domalewski J., Zróżnicowanie oświaty na obszarach wiejskich, [w:] Nadzieja na zmianę. Szanse edukacyjne młodego pokolenia ze środowiska wiejskiego, pod red. D. Waloszek, K. Węża, ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Zielona Góra 2002.
  • Flaga M. Wesołowska M., Warunki kształcenia dzieci i młodzieży na obszarach wiejskich w województwie lubelskim, [w:] Problemy społeczne wsi, pod red. J. Bańskiego i E. Rydza, Studia obszarów Wiejskich, t. II.
  • Kasperczyk A., Samorządowe podmioty polityki edukacyjnej, [w:] Polska wobec wyzwań edukacyjnych Unii Europejskiej, pod red. L. Dziewięckiej-Bokun i A. Ładyżyńskiego, Wyd. uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2004.
  • Pilch T., Równość szans edukacyjnych w kontekście warunków społecznych i regulacji reformy oświaty, [w:] Nadzieja na zmianę. Szanse edukacyjne młodego pokolenia ze środowiska wiejskiego, pod red. D. Waloszek, K. Węża, ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Zielona Góra 2002.
  • Wilkin J. (red.), Podstawy strategii zintegrowanego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich w Polsce, Wyd. uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171276569

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.