PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1 (4) | 123--137
Tytuł artykułu

Zachowania i preferencje klientów indywidualnych o wysokich dochodach w zakresie korzystania z usług bankowych - zmiany i trendy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Behaviours and Preferences of Individual Clients with High Incomes as Regards Use of Banking Services - Changes and Trends
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja tendencji w zakresie korzystania z usług bankowych przez klientów indywidualnych o wysokich dochodach (affluent segment) oraz zmian ich potrzeb finansowych i przyczyn tego zjawiska. Zaobserwowano, że duży wpływ na zachowania i preferencje klientów zamożnych w zakresie korzystania z produktów bankowych ma ich skłonność do ryzyka i do inwestowania. Zdecydowana większość zamożnych klientów nie jest skłonna do ponoszenia ryzyka - zachowuje ostrożność i stara się więcej oszczędzać, niż inwestować. Polacy są coraz bardziej otwarci na kredyty i zadłużanie się przestaje być dla nich problemem. Coraz częściej inwestują swoje pieniądze bez pośrednictwa banków - najczęściej w nieruchomości oraz w rozwój własnej działalności gospodarczej. Najpopularniejszym rodzajem kredytu wśród tej grupy klientów jest niezmiennie kredyt hipoteczny, ale jego popularność, podobnie jak innych form kredytowania, spada. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to identify trends as regards the use of banking services by individual clients with high incomes (the affluent segment) as well as changes in their financial needs and reasons of this phenomenon. It is observed that a great impact on affluent clients' behaviours and preferences as regards the use of banking products has their propensity to risk and to investing. The overwhelming majority of affluent clients are not prone to incur a risk - they are on their guard and try to save more than to invest. Poles are more and more open to credits, and getting into debt stops to be a problem for them. More and more often they invest their money without banks' intermediary - most often in real estate and in development of their own business. The most popular type of credit among this group of clients is unalterably mortgage credit, but its popularity, as of other forms of crediting, has been declining. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
123--137
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Davis S. (2007), Best Practice in Banking the Affluent, New Research Report, www.vrlknowledgebank.com [dostęp: 14.04.2013].
  • Grzegorczyk W. (1999), Marketing bankowy, podręcznik Biblioteki Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  • Mc Stowe B. (2007), Making the Most of the Affluent Customer Segment. How Issuers can effectively reach, acquire and build loyality from this profitable customer group, A Discover Network White Paper for Issuers, April, Illinois USA.
  • Parker P.M. (2009), The 2009 Report on Commercial Banking: World Market Segmentation by Cities, Icon Group International, May.
  • Pawłowicz L. (2006), Zewnętrzne uwarunkowania strategii rozwoju banków, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.
  • Pluta-Olearnik M. (1999), Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa.
  • Żurawik B., Żurawik W. (1999), Marketing usług finansowych, PWN, Warszawa.
  • Affluent segment. Rynek usług bankowych, Qualifact Badania rynkowe i marketingowe, Gdańsk, lipiec 2011.
  • Audyt Bankowości Klientów Zamożnych 2012, TNS Polska, wrzesień 2012.
  • Audyt Bankowości Detalicznej, TNS Polska, II kwartał 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171276865

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.