PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 | 53--63
Tytuł artykułu

Budowanie zaangażowania pracowników na przykładzie DHL Express (Poland) Sp. z o.o.

Warianty tytułu
Building Employee Engagement at DHL Express (Poland) Sp. z o.o. [Ltd.] : a Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł koncentruje się na problematyce budowania zaangażowania pracowników. Jego celem jest prezentacja wybranych praktyk stosowanych w tym zakresie przez firmę DHL Express (Poland) Sp. z o.o., której wysoki poziom zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) potwierdzają m.in. wyróżnienia w konkursie "Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi". Analizie, z uwzględnieniem ich pozytywnego wpływu na budowanie zaangażowania osób zatrudnionych, zostały poddane m.in. rozwiązania w obszarze partycypacji pracowniczej, przywództwa, komunikacji wewnętrznej, wynagradzania, rozwoju oraz kształtowania kultury organizacyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
This article focuses on questions of improving employee engagement. Its purpose is to present some selected practices for building employees engagement as implemented by DHL Express (Poland). This company's high HRM level was confirmed by the Leader in Human Resource Management Leader competition. Analysis, which encompassed the positive impact of these practices on building employee engagement, looked into employee participation, leadership, internal communications, compensation and benefits, employee development, and the shaping of organizational culture. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
53--63
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Bibliografia
  • Borkowska S., red. (2010), Rola ZZL w kreowaniu innowacyjności organizacji, Warszawa Wydawnictwo C.H. Beck.
  • Cook S. (2008), The Essential Guide to Employee Engagement. Better business performance through staff satisfaction, Kogan Page Limited.
  • Croston D. (2008), Employee Engagement. The People First. Approach to Building a Business, Sydney, Moonstone Media.
  • Federman B. (2009), Employee engagement. A Roadmap for Creating Profits, Optimizing Performance, and Increasing Loyalty, San Francisco, Jossey-Bass.
  • Gebauer J., Lowman D. (2008), Closing the engagement gap: How great companies unlock employee potential for superior results, New York, Penguin Group.
  • Kaye J.-E. (2012), Zatrzymaj najlepszych. 26 strategii budowania zaangażowania pracowników, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer.
  • Kochan T.A., Dyer L. (1993), Managing transformational change: the role of human resources professionals, International Journal of Human Resource Management, nr 4 (3).
  • Rashid Z.A., Sambasivan M., Johari J. (2003), The influence of corporate culture and organisational commitment on performance, Journal of Management Development, nr 22 (8).
  • Smith J. (2006), Empowerment. Jak zwiększać zaangażowanie pracowników, Gliwice, Wydawnictwo Helion.
  • Smythe J. (2009), CEO dyrektor do spraw zaangażowania, Warszawa, Wydawnictw Wolters Kluwer.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171276909

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.