PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 4 | 48--54
Tytuł artykułu

Konstruktywizm w e-edukacji oraz jego krytyka

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konstruktywizm w edukacji jest pojęciem nie w pełni zdefiniowanym. Jego pozytywne cechy to podkreślanie twórczej roli uczących się, pracy w grupach oraz szacunku do uczniów, nawet tych cechujących się niższym poziomem przygotowania czy uzdolnień. Natomiast negatywnym aspektem konstruktywizmu jest dewaluacja roli nauczyciela, która powoduje, że uczniowie czy studenci często traktują go jak swojego kolegę. Przyczynia się do tej sytuacji także coraz częstsze traktowanie opinii studentów o profesorze jako głównego narzędzia oceny tego ostatniego. Tak słaba pozycja nauczyciela na wielu uczelniach prowadzi do tolerowania niewłaściwych postaw studentów - niechęci do pracy i rzetelnego zgłębiania wiedzy. Konstruktywizm przyczynia się też nierzadko do powstania zjawiska "fałszywego konsensusu" w grupie studiujących oraz sprawia, że pojawia się wśród nich nadmierne poczucie relatywizmu wiedzy.(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
48--54
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Boghossian P., Fear of knowledge. Against relativism and constructivism, Oxford University Press, 1998.
  • Bołtuć P. , Rząd ogranicza e-studia, "Gazeta Prawna" 2007, nr 9/11, s. 20, http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/2969,rzad_ ogranicza_e_studia.html, [21.09.2011].
  • Bołtuć P., Why Emeralds are Not Grue: A Case for Pragmatic Simplicity, "Eidos" 1998, nr 6, s. 7-36.
  • Cortazar J., Gra w klasy, Czytelnik, Warszawa 1968.
  • Huzinga J., Homo ludens, Alethea, Warszawa 2008.
  • http://educationresearchreport.blogspot.com/2010/12/pisa-2009-performance-of-u-s-15-year.html, [26.09.2011].
  • http://www.uis.edu/newsbureau/newsbriefs/2007/06/student-publishes-article-in-e-mentor.html, [26.09.10].
  • Jaki S. , Is there a Universe?, Wethersfield Institute, Nowy Jork 1993.
  • Kant I., Krytyka czystego rozumu, PWN, Warszawa 2010; tenże, Prolegomena do wszelkiej przyszłej metafizyki, która będzie mogła wystąpić jako nauka, PWN, Warszawa 1960.
  • Kuhn T., Struktura rewolucji naukowych, PWN, Warszawa 1963.
  • Lakatos I., Dowody i refutacje. Logika odkrycia matematycznego, Warszawa 2005.
  • Lubina E. , Konstruktywistyczne i behawioralne aspekty kształcenia zdalnego, "e-mentor" 2005, nr 1 (8).
  • Lyottard J.F., La condition postmoderne, Paryż 1979.
  • Meger Z., Zbigniew, Podstawy e-learningu. Od Shannona do konstruktywizmu, "e-mentor" 2006, nr 4 (16).
  • Siemek M., Idea transcendentalizmu u Fichtego i Kanta, Książka i Wiedza, Warszawa 1977.
  • Siemens G., Connectivism. A learning theory for the digital age, http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm, [21.09.2011].
  • Protecting Academic Freedom in Higher Education, http://edworkforce.house.gov/Calendar/EventSingle.aspx?EventID=245799, [21.09.2011].
  • Putnam R.D., Making Democracy Work. Civic Traditions in Modern Italy, Princeton 1993.
  • Rogers C., Freedom to Learn. A View of What Education Might Become, Columbus 1969.
  • Sener J., In Search of Student-Generated Content in Online Education, "e-mentor" 2007, nr 4 (21).
  • Urban R., Why recent criticism of University of Phoenix is unjustified, "e-mentor" 2007, nr 3 (20)
  • B. Oakley, B. Watson, M. Winkel, Readying Higher Education for the Next Emergency - A National Plan for Academic Continuity, "e-mentor" 2009, nr 2 (29).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171276935

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.